Targi te organizowane są dla firm z branży rolno-spożywczej i od lat cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wzięło w nich udział ponad 2700 wystawców i ponad 55 tys. zwiedzających.

– Stoisko odwiedziło wielu przedstawicieli firm i sieci handlowych zainteresowanych produktami naszej spółdzielni – powiedziała Małgorzata Cebelińska, kierownik Działu Handlu Zagranicznego w SM Mlekpol.

Targi są doskonałą okazją do zaprezentowania oferty na arenie międzynarodowej i do nawiązania nowych kontaktów handlowych. Chiny to bez wątpienia bardzo atrakcyjny rynek dla biznesu. W Państwie Środka żyje ponad 1,3 miliarda ludzi.

W latach 2008 – 2013 w CHRL zaobserwowano niemal 50. – procentowy wzrost rynku artykułów mleczarskich. Tak wysoka dynamika wynika z wciąż powiększającej się chińskiej klasy średniej, a także z mody na zachodnie produkty spożywcze.

– Potencjał rynku mleka w Chinach jest ogromny. Jeżeli przyjąć założenie, że wzrost PKB Chin jest skorelowany ze wzrostem spożycia mleka, to perspektywy na przyszłość są bardzo optymistyczne – dodaje Małgorzata Cebelińska.

Polska jest obok Francji, Holandii, Niemiec jednym z wiodących eksporterów produktów mleczarskich do Chin.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol od kilku lat walczy o silniejszą pozycję na chińskim rynku, a jej produkty zyskują coraz większą renomę.

Podobał się artykuł? Podziel się!