PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Brytyjscy hodowcy przeciwni wołowinie z Argentyny

Brytyjscy hodowcy przeciwni wołowinie z Argentyny Fot. Shutterstock

Autor: Tomasz Parzybut

Dodano: 29-04-2017 06:41

Tagi:

Czy w czasach wolnego rynku hodowcy mogą wpływać na sprzedaż konkurencyjnych produktów? W Walii rolnicy są oburzeni pomysłem Tesco, które poszerzyło gamę swojego asortymentu o argentyńską wołowinę. Co z tego wynikło?



- Jesteśmy dumni z walorów smakowych brytyjskiej i irlandzkiej wołowiny. Nie rozumiemy potrzeby importu mięsa z innych krajów. Nasz surowiec jest przecież dostępny przez cały rok, a poza tym jest świeży- zaznacza wyraźnie poddenerwowany John Hoskins, były szef Narodowego Stowarzyszenia Wołowiny. 

Słowo świeżość jest tu kluczowe, a przedstawiciele branży mięsnej szczególnie wyraźnie chcieli je zaakcentować. Hodowcy mają poważne wątpliwości, czy mięso, które pokonało 7200 mil może faktycznie być pierwszej świeżości. Dlatego zlecili zbadanie próbek w 6 supermarketach.

Choć bez wątpienia mięso argentyńskie ma swoją renomę na całym świecie, to według brytyjskich hodowców, decyzja supermarketu o poszerzeniu gamy produktów mięsnych o konkurencję, jest trudne do wytłumaczenia. -  Decyzja Tesco jest całkowicie sprzedzna z preferencjami brytyjskich konsumentów - uważa wiceprzewodniczący NFU Cymru John Davies i kontynuuje - Przecież wszystkie badania opinii publicznej i fakty, takie jak choćby Brexit, świadczą o tym, że zmierzamy do krótszych łańcuchów dostawy, a nie odwrotnie. Uważam, że postępowanie Tesco jest nie do przyjęcia.

Jednak z czysto ekonomicznego punktu widzenia, postępowanie supermarketu ma swoją logikę. Przywóz wołowiny południowoamerykańskiej jest bardzo konkurencyjne, mimo że  podlega taryfom celnym UE w wysokości 20% i więcej.

Według AHDB Beef and Lamb import argentyńskiej wołowiny w całkowitym udziale tego mięsa w Wielkiej Brytanii wyniósł zaledwie 0,13 proc. w 2016 r. Jednak bardzo szybko idzie on w górę. Według danych za luty 2017 rok brytyjski import argentyńskiej wołowiny wzrósł o 37 proc. w porównaniu do tego samego okresu z zeszłego roku. Sprowadzane było głównie świeże, schłodzone mięso bez kości.

Suchej nitki na władzach supermarketu nie zostawiają farmerzy.

-  Tesco w pierwszej kolejności powinno wspierać brytyjskiego rolnika, proponując mu korzystną ofertę za nasze krajowy surowiec - uważa Steve Hoskins

W odpowiedzi rzecznik prasowy Tesco stara się uspokoić farmerów: - Zawsze staramy się badać nowe trendy żywnościowe, oferując nowe produkty, a tym samym smaki dla naszych klientów. Dodam jeszcze, że nasza próba prowadzona jest  w bardzo ograniczonym zakresie.

W najbliższym czasie przekonamy się, czy presja brytyjskich hodowców wpłynie na politykę supermarketu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Ja 2017-05-03 10:54:27
    Pewnie, że nie będą. Tam się pasie bydło na pastwiskach, a nie w oborach. Przynajmniej tak wynika z filmów firmowanych przez W. C. A władze Tesco mają jeden cel - zwiększyć zyski sieci. Reszta niech się martwi o siebie (konsumenci i hodowcy wraz ze wszystkimi pośrednikami).
  • nika 2017-04-29 09:03:51
    1. w UK nie mieszkają tylko Brytyjczycy - każda inna "nacja" kupi to co tańsze.
    2. argentyńska jak wejdzie na rynek UE (jeszcze bo do pełnego brexitu czasu trochę zostało) to i pewnie pojawi się w kilku innych państwach.
    3. ciekawe czy argentyńscy farmerzy muszą przestrzegać tych samych wymagań przy produkcji tej wołowiny co np Polacy (DJP, wielkość legowisk i inne pierdoły).


ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.254.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!