PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Choiński: Musimy pracować nad jakością i promocją wołowiny

Choiński: Musimy pracować nad jakością i promocją wołowiny Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso Fot. Fotolia

O komentarz w sprawie obecnej sytuacji na rynku wołowiny zapytaliśmy Witolda Choińskiego, prezesa zarządu Związku Polskie Mięso. Zdaniem naszego rozmówcy, jesteśmy w dużo lepszym położeniu niż przed przystąpieniem do UE, jednak jest jeszcze sporo do zrobienia.



Zdaniem Witolda Choińskiego w wyjątkowo trudnej sytuacji byli nasi producenci żywca przed wstąpieniem do Unii.  

- Przed rokiem 2004, kiedy Polska nie znajdowała się w strukturach UE, ceny naszej wołowiny były niższe od europejskich o ok. 60 proc. Po wstąpieniu do Unii otworzyły nam się rynki, głównie krajów zachodniej Europy. Polska wołowina była tańsza, ale niestety również gorszej jakości - mówi prezes Związku Polskie Mięso. 

Nasz rozmówca wskazuje kilka powodów, nadal niższej ceny płaconej polskim rolnikom w stosunku do producentów z innych krajów. 

- Nie mamy jeszcze wyrobionej marki, tak jak np. Brazylia oraz Australia. Jednak pozytywne zmiany już zachodzą. Transformacja polskiej wołowiny zaczęła się od niedawna, można by powiedzieć, że od chwili powołania funduszy promocji, czyli od ok. 5 lat. Myślę, że aktualnie jest kilka powodów, dlaczego polska wołowina jest tańsza od tej pochodzącej z krajów Europy zachodniej oraz Brazylii czy Australii. Przede wszystkim bazujemy głównie na rasach mlecznych. Wołowina z bydła ras mięsnych to nadal bardzo mała część naszego rynku - mówi Witold Choiński. 

Zdaniem prezesa, są zauważalne pozytywne tendencje. Cena wzrosła, jednak jesteśmy uzależnieni od eksportu. 

- Są jednak zauważalne pozytywne tendencje. Cena wołowiny wzrosła od momentu przywrócenia uboju na potrzeby religijne. Wejście na takie rynki jak Izrael i kraje arabskie, generuje popyt oraz podwyżki cen. Pokazuje to, że w tym sektorze jesteśmy uzależnieni od eksportu - Mówi prezes Związku Polskie Mięso. 

Jak mówi Witold Choiński, obecna cena wołowiny jest na satysfakcjonującym poziomie. Oczywiście mogły by być wyższe, ponieważ do poziomu cen europejskich brakuje nam ok. 10 proc. Aby nastąpiła poprawa należy pracować nad jakością mięsa oraz musimy bardziej promować polską wołowinę jako produkt wysokiej jakości. Dzięki takim działaniom jesteśmy w stanie, w ciągu kilku lat, osiągnąć ceny z poziomu tych europejskich. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Gregory 2016-01-17 17:14:59
    Drobiarza stać na pierś z kurczaka,krowiarzy na dobre sery,świniarzy na schab,a mnie mając cala oborę byków nie stać na polędwicę wołowa,taki paradoks,przy sprzedaży potracaja z każdej szt na promocje wołowiny,to gdzie jest k...wa ta promocja i ta kasa?
  • Lewar 2016-01-17 11:03:19
    a to mało 34 mln klajentów w polsce !!! masz specjalisto ??? Im sprzedaj i nie martw się o szwabskiego sąsiada on kupi z argentyny (statek za statkiem z bydłem płynie do roterdamu ) I po problemie (gorszej szkoły od ciebie nie skończyłem a problem rozwiązany w 3 minuty) pozdro 300 }:) wołowinę od sąsiada po 9 euro za kg kupuje w porcjach po 1 kg, w markiecie po 15euro (jakość i pochodzenie nieznane, dopiero na patelni stwierdzisz czy dobre) o te 15 euro będziesz się kopał z koniem Witoldzie ??
  • Basia 2016-01-17 01:08:56
    A po co promować???? Z polskiej kasy chcecie promowac a i tak kupicie u szwaba i dunczyka przetworcy od siedmiu bolesci. Za pognebienie polskiego rolnika, za placenie wyzszych stawek tym z zagranicy powinnon was spotkac cos bardzom przykrego. Ale nie w... tym porąbanym kraju to jeszcze dostaniecie dotacje na nowe zakłady. Nie pokazuj sie reprezentancien zdrajcow przetworcow w eterze bo naprawde robi sie niedobrze.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.165.158
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!