PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Deficyt masła we Francji

Deficyt masła we Francji Masło stało się w ostatnim czasie nie tylko drogim, ale czasem również trudno dostępnym towarem, fot.PTWP

Autor: PIM/farmer.pl

Dodano: 06-11-2017 07:50

Tagi:

Jak informuje Polska Izba Mleka mimo wysokich cen masła, w niektórych krajach europejskich brakuje tego towaru w sklepach.



Według danych agencji badań rynku Nielsen w drugiej połowie października br. zaopatrzenie na masło we francuskich sklepach wielkopowierzchniowych wykazało braki na poziomie 30 proc., a w niektórych placówkach nawet ok. 46 proc.

Dodatkowo, po nagłośnieniu przez media sprawy braków masła nastąpiło gwałtowne przyspieszenie zakupów masła, przez co konsumenci zaczęli wręcz robić zapasy. Według raportu Nielsen'a, trudności w zaopatrzeniu występują częściej w supermarketach niż w hipermarketach, obejmują natomiast wszystkie największe sieci handlowe.

Szacuje się, że zapasy magazynowe masła największych francuskich marek handlowych spadły o 21 proc. Okazuje się, że sieci zostały zaskoczone przez gwałtowne zwiększenie popytu, który według raportu Nielsena'a w październiku br. wzrósł o 19 proc. ilościowo i o 37 proc. wartościowo w porównaniu z październikiem 2016 r.

Braki mają zróżnicowany charakter, w zależności od marki i typu masła: najszybciej wzabrakło masła ekologicznego, a najmniej kryzys dotknął marki własne sieci handlowych. Jednocześnie nastąpił efekt zwiększenia popytu na margaryny, które na przestrzeni roku wykazywały spadki sprzedaży. Wzrost sprzedaży margaryn wyniósł 15 proc. w wolumenie, obroty w tym segmencie wzrosły o 12 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.9.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!