PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Do programu promującego mleko zgłosiło się 700 szkół

Autor: farmer.pl/PAP

Dodano: 27-03-2013 09:22

Tagi:

Ok. 700 szkół zgłosiło się dotychczas do ogólnopolskiego programu "Mam kota na punkcie mleka", promującego spożywanie mleka i jego przetworów - poinformowała we wtorek podczas konferencji prasowej dyrektor Polskiej Izby Mleka (PIM) Agnieszka Maliszewska.



Jak mówiła Maliszewska, kampania ruszyła w grudniu 2012 r. a jej organizatorzy zakładali, że w pierwszym roku zgłosi się do programu 400 szkół. Liczba zgłoszeń oznacza, że wiedza o zaletach mleka trafi do 60 tys. uczniów. Maliszewska dodała, że kampania potrwa 3 lata. Podkreśliła, że udział w programie jest całkowicie bezpłatny, a rejestracja niezwykle prosta.

Program jest skierowany głównie do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów oraz ich rodziców i realizowany będzie głównie w szkołach, ale też w internecie. Główny cel działań promocyjnych to wytworzenie mody picia mleka. Takie zachęcanie będzie odbywało w formie lekcji edukacyjnych, jak również poprzez konkursy, gry, quizy itp.

Symbolem kampanii jest różowy kot, który ma się pozytywnie kojarzyć z mlekiem.

Edukowane będą nie tylko dzieci, ale także rodzice i nauczyciele, gdyż Polska jest "na szarym końcu" pod względem konsumpcji mleka. W 2011 r. spożycie mleka w Polsce wyniosło 193 litry na osobę, czyli było o ok. 100 litrów mniej, niż przeciętnie w krajach UE.

Kampania ma podkreślać walory mleka i jego przetworów, jako źródła wapnia, białka i witamin potrzebnych w utrzymaniu zdrowych kości i zębów oraz w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Według dietetyków, dorośli powinni pić co najmniej dwie szklanki mleka dziennie, które można zastąpić jogurtem lub serami. Dzieciom zaś zaleca się picie 3-4 szklanek mleka dziennie.

Fundusz kampanii wynosi 2,4 mln euro, połowa tej kwoty to dofinansowanie z funduszy unijnych, reszta środków pochodzi z Funduszu Promocji Mleka (20 proc.) oraz od Agencji Rynku Rolnego (30 proc.). W kampanii uczestniczy oprócz ARR także Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.23.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!