PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ekspert: Preferencje konsumentów muszą kształtować produkcję

Ekspert: Preferencje konsumentów muszą kształtować produkcję Rod Polkinghorne, inicjator systemu MSA w Australii. Fot Ł. Głuchowski.

Jest wiele dróg jakimi można pójść, aby zaradzić kryzysowi w sektorze wołowym. Jedną z nich poszli producenci żywca w Australii i nie żałują swojej decyzji. Może warto aby polscy producenci żywca wołowego wzięli z nich przykład?



Na temat zmian w australijskim sektorze wołowym rozmawialiśmy z Rodem Polkinghornem, czołowym twórcą systemu standaryzacji wołowiny w Australii, producentem żywca wołowego z wieloletnim stażem. 

Jak mówi Rod Polkinghorne, przemysł australijski, pod koniec 1980 roku, był w kryzysie. Objawiało się to poprzez zmniejszanie się konsumpcji wołowiny oraz spadki ceny żywca. Badania w Australii i rynkach eksportowych wykazały, że głównym problemem było to, że wołowina była niewystarczającej jakości, tak więc klient, a zwłaszcza konsument końcowy, nie był pewien jaki towar kupuje. Często przez to nie kupował wołowiny, bądź kupował tylko wtedy gdy cena była niska. 

Często, jeśli konsument chciał kupić wołowinę, to wybierał polędwicę lub mieloną polędwicę, jest to element, który jest na ogół "bezpieczny", ale jednocześnie stosunkowo drogi. Sytuacja doprowadziła do przeprowadzenia przez MSA (Meat Standard Australia), badań, mających na celu zaradzenie kryzysowi. - Dodaje Rod Polkinghorne. 

Jak mówi ekspert z Australii, sposobem na poradzenie sobie z kryzysem, było sprawdzenie jakie preferencje maja konsumenci. 

-W badaniach zaczęto używać konsumentów jako narzędzi do pomiaru. Postanowiono również rejestrować wszystkie możliwe informacje na temat każdej próbki jaką sprawdzano, tak że mogliśmy spróbować otrzymać praktyczną metodę przewidywania, którą następnie wykorzystujemy w klasyfikacji. Ważnym krokiem było opracowanie bardzo dokładnej metodyki badań takiej, żeby różnice w ocenach konsumenckich wynikały z różnic pomiędzy preferencjami bądź jakością mięsa, a nie z niekontrolowania jakiegoś czynnika obróbki, jak grubość porcji mięsa, stopień ugotowania/usmażenia itp. -Mówi Rod Polkinghorne. 

Dzięki takim badaniom, producenci wiedzą jakie mięso jest szczególnie posądzane przez konsumentów. Pozwala to na porównanie różnych metod żywienia oraz utrzymania, a także pokazuje jakie genotypy zwierząt są najcenniejsze w opasie. Badania konsumenckie przyjęły się, jako metoda analizy preferencji odbiorców końcowych, na całym świecie.  

 Badania konsumenckie są prowadzone są od 1992 r. Uczestniczyło w nich już ponad 90 tys. australijskich konsumentów, a każdy z nich oceniał 7 próbek. Powiązane i niezależne badania w innych krajach dają nam kolejne 50 tys. przebadanych konsumentów, w tym 9 tys. z Polski. -Mówi Rod Polkinghorne. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • rolnik 2015-11-16 14:36:25
    Przy takim sposobie reklamy kilka różnych ników, same zachwalanie zwrocil bym większą uwagę przy próbie sprzedaży do tej firmy.
    Poważnego podejścia firma nie gwarantuje
  • krzychu 2015-11-11 15:59:40
    Za 7zł/kg nikt nie sprzeda czysto rasowego mięsnego, 8,5-9zł to jest cena jaką można uzyskać.
  • rolnik6666 2015-11-09 19:12:10
    dociekliwy-motywacja do produkcji ras typowo miesnych cena mlecznego w skupie 6.5 za kg mieszaśca 6.8 zł miesne 7 zł za kg gdzie koszty produkcji miesnego sa o połowe wyzsze
  • Dociekliwy 2015-11-09 18:54:44
    A kogo w Polsce obchodzą podobne problemy? Konsument ma kupować wszystko i w bardzo wysokiej cenie. Smak mu się sam wyrobi. Kto by tam płacił za jakieś badania?? Główny cel rzeźników, to wyryćkać chłopa przy zakupie żywca i sprzedać jak najdrożej marny na ogół towar. Przecież większość bydła rzeźnego to zwierzęta ras mlecznych lub ich krzyżówki z rasami mięsnymi, z całymi tego konsekwencjami.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.225.31.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!