Wydarzenie to planowane było latami, a prace związane powstaniem nowego obiektu trwały niemal 12 miesięcy.

Całości przedsięwzięcia przewodziła Prezes Hypred Polska - Agata Stolarska, która przedstawiła profil oraz historię Hypred - jako części koncernu Roullier - oraz plany na nadchodzące lata.

W Polsce Hypred świętował w 2013 roku 10-cio lecie swojej działalności, a w tym roku Hypred International świętuje swoje 30-te urodziny

Idea powstania fabryki jest odpowiedzią na aktywność Hypred nie tylko w Polsce, ale i w Czechach, Austrii, na Węgrzech oraz w krajach bałkańskich i bałtyckich. Docelowo polska fabryka będzie produkować dla 12 krajów strefy centralno-wschodniej Europy.

Możliwości produkcyjne nowego zakładu wynoszą minimum 10.000 ton z opcją zwiększenia do 30.000 ton w ciągu roku i możliwością produkcji praktycznie wszystkich dostępnych receptur oferowanych przez Hypred, co daje - bagatela - 1.000 produktów.

Nowa fabryka zajmuje powierzchnię 2.000 m2, z czego 500 m2 przeznaczonych jest do wytwarzania stężonego kwasu nadoctowego, używanego w wielu środkach dezynfekujących firmy. Do nowych inwestycji budowlanych należny również zaliczyć pomieszczenia biurowe oraz magazyn o powierzchni 1.000 m2, należący do siostrzanej spółki - Timac Agro - wchodzącej w skład koncernu Roullier. Pozostałe dwa magazyny, przeznaczone są do składowania produktów marki Hypred.

Zakład wyposażony jest również w 11 zbiorników na surowce o pojemności 30 m3 każdy. Nowoczesna linia produkcyjna, pozwala zwiększyć wydajność oraz poprawić bezpieczeństwo pracujących. Fabryka w Niepruszewie posiada wysoce zautomatyzowaną linię produkcyjną, tym samym cała produkcja odbywa się przy udziale zaledwie 7 osób personelu.

Fabryka będzie dostarczała produktów dla klientów działu Food - mleczarni, przetwórstwa mięsnego, browarnictwa oraz producentów napojów. Z kolei produkcja dla działu Farm obejmuje klientów gospodarskich, czyli dostawców surowca, na którym „zbudowano" Hypred - mleka.

Podobał się artykuł? Podziel się!