Projekt jest nowatorskim przedsięwzięciem i w sposobie realizacji celu - zwiększenia konsumpcji i produkcji wołowiny w Polsce, i z punktu widzenia projektu naukowego, który przełamie, jak sądzę, dotychczasowy sposób postrzegania kontaktów nauką z praktyką biznesową – wyjaśnia dr Wierzbicka i dodaje, że innowacyjność projektu to przede wszystkim odwrócenie typowego łańcucha produkcyjnego „od pola do stołu” i uzupełnienie go o mało u nas popularne podejście „od widelca do zagrody”, które na pierwszym miejscu w hierarchii celów stawia satysfakcję konsumenta.

Według dr Agnieszki Wierzbickiej to właśnie konsument wyznaczy standardy dla mięsa wołowego - dla producentów, zakładów ubojowych i rozbiorowych, handlu.

Chcemy drogą badań naukowych i porównawczych zidentyfikować też bariery dla produkcji i konsumpcji wołowiny. W projekcie zrywamy z praktykami w polskiej nauce realizacji badań dla samej nauki, tworzymy nową kulturę projektową na wzór takich projektów w Europie i na świecie – mówi dr Wierzbicka.

Chcemy i potrafimy udowodnić, że produkcja wołowiny może być dla całego łańcucha opłacalnym biznesem, co potwierdzają doświadczenia zagranicznych partnerów, a także przekonać producentów, właścicieli zakładów mięsnych i handlowców, że celem projektu jest zaproponowanie im gotowych, starannie opracowanych i udokumentowanych rozwiązań – przekonuje dr Wierzbicka.