W Polsce spożycie mleka znacznie odbiega od średniej europejskiej. Statystyczny Polak wypija co roku ok. 190 litrów mleka. Mieszkaniec Europy Zachodniej o 140 litrów więcej. Mleczarze tłumaczą, że barierą wzrostu spożycia artykułów mleczarskich jest wciąż niewielka zamożność społeczeństwa. Ale próbują to zmienić.

Pomóc mają kampanie promocyjne. Oprócz środków z dobrowolnego opodatkowania się branży na rzecz Funduszu Promocji Mleczarstwa też pieniądze z Unii Europejskiej. Bruksela przyznała Krajowemu Związkowi Spółdzielni Mleczarskich 9 mln euro. Przetarg na wybór agencji reklamowej już rozstrzygnięto.

Waldemar Broś, KZSM: - takie zdecydowane działania związane z promocją, czyli z telewizją, z radiem, z prasą mamy zaplanowane na luty przyszłego roku.

Oprócz tradycyjnych reklam w mediach mleczarze planują wielką akcję edukacyjno – informacyjną w szkołach. O zaletach spożywania nabiału mają przekonywać w bezpośrednim kontakcie z dziećmi i młodzieżą specjaliści.

Źródło: Witold Katner/Agrobiznes