Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka. Ma na celu pokazanie Polakom, że warto kupować krajowe mleko i produkty nabiałowe, bo są zdrowe, smaczne i najwyższej jakości. Propaguje również „konsumencki patriotyzm” - uświadamia konsumentom, że wybór krajowych produktów wspiera polska gospodarkę i rolnictwo, zmniejsza bezrobocie i zwiększa PKB.
Sympatyczna rodzina Mlekosławnych nie tylko promuje krajowe mleko i propaguje właściwe postawy konsumentów, ale też edukuje Polaków w zakresie zasad zdrowego żywienia: obalają błędne mity dotyczące mleka, dają wskazówki co do właściwie zbilansowanej diety, proponują przepisy smacznych i zdrowych potraw. W czasie trwania kampanii która potrwać ma kilka miesięcy, można również skorzystać z porad dietetyka. Usługi te dostępne są na stronie internetowej PIM oraz www.mlekoslawni.pl.

Głowa rodziny Mlekosławnych to Mlekosław (Polskie Mleko UHT). Jego żona to Mlekosława (świeże mleko), zaś ich dziećmi są: Serosław, Jogurtosław, Masłosław i Śmietanosława.
Polska Izba Mleka w ramach kampanii współpracuje również z autorkami najpopularniejszych blogów, adresowanych przede wszystkim do młodych rodziców. Znane blogerki nie tylko promują kampanię, ale również piszą o tym, że jakości polskich produktów mleczarskim można zaufać, bez obaw podawać je dzieciom i na stałe włączać do jadłospisu całej rodziny.
Z najnowszych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w 2016 r. statystyczny Polak wypił 222 litry mleka (łącznie z mlekiem przeznaczonym na przetwory, bez mleka przerobionego na masło).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!