Dla konsumentów coraz ważniejsze stają się takie cechy żywności, jej wartość prozdrowotna oraz wysokie walory kulinarne. Dotyczy to również wołowiny. Mięso wysokiej jakości znajduje odbiorców wśród osób, które są gotowe zapłacić większą cenę za taki produkt. 

Jak mówi Jerzy Wierzbicki, prezes PZPBM dobrej jakości produkt, musi mieć wysokie "eating quality", czyli jakość kulinarną mięsa, przejawiającą się jako kruchość, soczystość, aromat i smak. Są to te aspekty, które konsument najbardziej odbiera podczas spożywania wołowiny.  

- Możemy angażować środki w promocję takiego produktu, w budowanie jego pozycji na rynku. Jeżeli nie mamy stabilności po stronie jakości mięsa, to szkoda pieniędzy na promowanie takiego produktu. - Dodaje prezes PZPBM 

Wypuszczenie wołowiny wysokiej jakości na rynek, wymaga współpracy całego łańcucha dostaw, od producenta do detalisty.  

- Naszym zdaniem rynek będzie dojrzewał. Niekoniecznie polski rynek jako odbiorca, ale generalnie Europa jako odbiorca. Nasz przemysł musi się nauczyć lepiej wyceniać produkt dobrej jakości, a nie walczyć o wysoką cenę za produkt o niskiej jakości. W łańcuchu dostaw musi być ta dobra komunikacja, lepszy marketing, czyli znajomość potrzeb odbiorców i postrzeganie naszej wołowiny jako produktu, który na końcu będzie testował konsument - mówi Jerzy Wierzbicki.