PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Mięso certyfikowane daje nadzieje na rozwój

Mięso certyfikowane daje nadzieje na rozwój Szansę na rozwój sektora wołowego daje certyfikowanie, które zwiększa zaufanie wśród konsumentów. Fot. pixabay.com

Autor: Łukasz Głuchowski

Dodano: 17-12-2015 11:45

Tagi:

Polski rynek żywca wołowego jest ciągle w trudnej sytuacji. Nadzieją na poprawę jest zwiększenie spożycia krajowej wołowiny, jednak by to nastąpiło potrzebne jest zwiększenie zaufania Polaków do tego gatunku mięsa.



Sprzedaż krajowej wołowiny w dużej mierze zależy od zaufania klientów co do jej jakości. Jednym ze sposobów gwarantowania wysokich standardów produkcji są certyfikaty, które określają, w jaki sposób ma być produkowany żywiec oraz przetwarzana wołowina. Dzięki temu produkt finalny, trafiający do konsumenta ma określoną, wysoką jakość.  

- Chcemy, żeby wołowina dostępna w sklepach była dobra, jednolita i powtarzalna. Klient, który zdecyduje się na kupno mięsa, powinien móc wybrać wołowinę certyfikowaną, której smak i kruchość są pewnikami. Za taką wołowinę bowiem konsument będzie gotowy zapłacić. W związku z tym mamy nadzieję, że systemy certyfikacji będą się bardziej rozwijać. Jednak, aby to się stało zakłady przetwórcze muszą bardziej skupić się na żywcu certyfikowany, a zatem spełniać odpowiednie wyższe standardy - mówi Tomasz Tymiński, zajmujący się produkcją żywca wołowego z certyfikatem QMP.  

Certyfikacja daje nadzieję na rozwój sektora. Wołowina najwyższej jakości, to sposób na przyciągnięcie konsumentów, którzy są gotowi zapłacić więcej, za lepszy produkt.

- Takie mięso będzie z czasem z pewnością znajdzie nabywcę. Myślę, że będziemy na tym zarabiać. Robimy to bowiem nie tylko dla przyjemności, lecz także dla zysku tak, aby coś nam z tego zostawało. Myślimy, że certyfikacja wołowiny jeszcze bardzie się rozwinie i klient to doceni poprzez gotowość do płacenie wyższej ceny za produkt - dodaje producent żywca wołowego.

W podobnym tonie wypowiada się również Maria Woźniak, dyrektor ds. marketingu w firmie Elkopol, zajmująca się dystrybucją wysokojakościowego mięsa kulinarnego. 

- Liczymy na stopniowy rozwój rynku żywności certyfikowanej, ponieważ konsumenci coraz częściej szukają wołowiny kulinarnej, a nie mięsa na rosół. Gastronomia wiedziała to od jakiegoś czasu i jej nie trzeba przekonywać, ponieważ, jeśli zaserwują u siebie w restauracji zły produkt, to zwyczajnie stracą klienta. Obecnie zaczynają coraz bardziej rozumieć to zarówno producenci jak i handlowcy.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • normal 2015-12-18 17:39:00
    wierutne bzdury pośrednicy chcą zgarnąć kolejna kasę teraz za certyfikat
    mam oczy i widzę jak wygląda mięso -
    ludzie je kopią jak będzie ich stać
    a nie oglądają wołowinę, wzdychają głęboko jak zobaczą cenię i
    ... i kupują obrzydliwe kurze ćwiartki z importu
    - zamiast certyfikatów tańsza produkcja
    Celebryci jedzą mało mięsa
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.77.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!