PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Mleczny biznes

Pogłębia się kryzys na rynku mleczarskim. Właściciele spółdzielni, mówią już nawet o całkowitym załamaniu rynku. Stanął eksport - do niedawna główne źródło zysku. Pozostał jeszcze rynek krajowy, ale tu wielkich zysków nie będzie, bo spożycie produktów mleczarskich jest małe.



Ubiegły rok, pod względem zysków w mleczarstwie pobił wszelkie rekordy. Zarabiały spółdzielnie, zarabiali też rolnicy. W listopadzie zaczęło się jednak zmieniać. A dziś mówimy już o załamaniu rynku i wstrzymaniu eksportu. 

(...) Zatrzymał się rynek chiński, zatrzymał się rynek oceanii, czekamy na olimpiadę w Pekinie ale ona również nie uwolni rynku. Cała nadzieja w krajowym rynku. A tu, z jednej strony niskie spożycie, a z drugiej, wysokie ceny produktów. (...) ceny byłyby niższe, gdyby nie zbyt wysokie marże handlowe sięgające niekiedy nawet 120%.

(...) Obniżenie marży zdaniem mleczarzy, to klucz do wzrostu spożycia nabiału w Polsce. Bez tego rynek mleka będzie miał spore problemy z utrzymaniem produkcji.

(...) Według wyliczeń, statystyczny Polak wypija rocznie blisko 185 litrów mleka. A to w porównaniu ze średnią unijną nie jest najlepszy wynik. Tam rocznie wypija się ogółem 350 litrów.



Źródło: Radosław Bełkot/ Agrobiznes

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.71.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!