PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Na hiszpański rynek trafiło mleko... feministek

Na hiszpański rynek trafiło mleko... feministek Fot. Shutterstock

Kobiety zrzeszone w stowarzyszeniu pracownic sektora mleczarskiego z hiszpańskiego regionu Galicji wprowadziły na rynek produkt zwany potocznie “mlekiem feministek”. Nowość służy zwróceniu uwagi na niskie zarobki i trud kobiet zatrudnionych w branży nabiałowej.



Jedną z inicjatorek oryginalnej formy zwrócenia uwagi na trudną sytuację finansową galicyjskich pracownic jest Begona Pardellas. Hiszpanka z miasteczka Guntin przyznaje, że sukcesem było już samo porozumienie się licznego grona pań z branży mleczarskiej w sprawie mleka. Wylansowany produkt jest niczym "subtelne żądanie uczciwych opłat za mleko w skupach".

Mleko kobiet z Galicji, oferowane pod nazwą "Rural Muller" służy przede wszystkim zwróceniu uwagi na liczną reprezentację kobiet w sektorze producentów nabiału w hiszpańskiej Galicji. Dotychczas kojarzono je tylko z Federacją Stowarzyszeń Kobiet Wiejskich Galicji (Fademur), określając też uszczypliwie "mleczarskimi feministkami".

Jak ujawniła Begona Pardellas, pierwsze sztuki mleka oferowane są już w plastikowych butelkach w mieście Lugo i jego okolicach. Lada dzień powinna pojawić się też wersja w kartonowych opakowaniach, a towar poszerzyć obszar swego występowania.

- Prowadzimy negocjacje z kilkoma dystrybutorami i mamy nadzieję, że jeszcze przed nadejściem wiosny Rural Muller pojawi się w sprzedaży w sieciach supermarketów - dodała Pardellas, zaznaczając, że mleko powinno zawojować rynek swoją niską ceną.

Władze Fademur, który jest właścicielem "mleka feministek", wyjaśniają, że nowy produkt ma poprzez upowszechnianie się w Hiszpanii zwrócić uwagę na kilka kwestii, w tym niską opłacalność pracy w sektorze mleczarskim.

Rosa Arcos, szefowa Fademur, wskazała, że wiele samotnie zarządzających gospodarstwami rolnymi Hiszpanek musi dziś sprzedawać mleko po cenie 22 centów za litr, podczas gdy przepisy przewidują, że wartością minimalną jest kwota 31 centów.

Arcos stwierdziła, ze nowe mleko będzie pośrednio zwracać uwagę konsumentów zarówno na trudną sytuację mleczarek, jak i na fakt, że po rozpoczęciu kryzysu w 2007 r. wielu galicyjskich mężczyzn musiało porzucić branżę, aby utrzymać rodziny. Często jedynym wyjściem była emigracja zarobkowa.

- Wiele gospodarstw hodowlanych w Galicji spoczywa dziś na barkach kobiet. Dzięki marce Rural Muller chcemy też zwrócić uwagę klientów na trudną sytuację naszego regionu - dodała Arcos.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.225.17.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!