PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

O spółdzielczości mleczarskiej w Jachrance

O spółdzielczości mleczarskiej w Jachrance Uczestnicy panelu dyskusyjnego XIV Forum Spółdzielczości Mleczarskiej, fot.Ł.Chmielewski

14. września rozpoczęło się XIV Forum Spółdzielczości Mleczarskiej, konferencja potrwa do piątku.



W tym roku Forum Spółdzielczości Mleczarskiej zmieniło lokalizację, wydarzenie przeniesiono z Augustowa do centralnej Polski, impreza odbywa się w hotelu Windsor w Jachrance k.Warszawy.

Na konferencję przybyli przedstawiciele krajów z całego świata m.in. Algierii, Indonezji, Filipin, Wietnamu, Nowej Zelandii, Francji, Węgier, Królestwa Niderlandów, USA. Umożliwia to wymianę doświadczeń i porównanie funkcjonowania rynku mleka w innych krajach świata.

Pierwszego dnia FSM poruszono dwa główne zagadnienia: sytuację europejskiego mleczarstwa rok po zniesieniu kwotowania oraz kwestię jakości promocji europejskich produktów mleczarskich.

Sytuację po zniesieniu reżimu kwotowego w Polsce przedstawił prof. Andrzej Babuchowski. Według prelegenta kryzys dotknął innych krajów w podobny sposób jak Polskę. Na rynku mleka nie nastąpiło jeszcze wyklarowanie sytuacji i dopiero za 2 – 3 miesiące będzie można powiedzieć, czy sytuacja się poprawia.

Jednak Alexander Anton, Sekretarz Generalny Europejskiego Stowarzyszenia Mleczarzy podczas swojej prezentacji o europejskim mleczarstwie na rok po zakończeniu systemu kwotowania wlał nieco optymizmu. Anton podkreślił, że na spotkaniu Obserwatorium Rynku Mleka po raz pierwszy od dwóch lat pojawiły się pozytywne prognozy.

Druga sesja dotyczyła promocji europejskich produktów mleczarskich na rynkach światowych. Najwięcej uwagi poświęcono rynkowi chińskiemu, który określono jako trudny ale z dużym potencjałem.

Eksperci biorący udział w tej sesji zgodnie stwierdzili, że jeśli chodzi o promocję europejskich produktów mleczarskich, należy jej dokonywać na poziomie europejskim, a nie osobno dla każdego z krajów członkowskich. Według specjalistów łatwiej wypromować na rynkach trzecich europejską jakość, która jest już rozpoznawalna, aniżeli cechy przyporządkowane do poszczególnych państw.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.160.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!