PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polska Izba Mleka i PFHBiPM propagują spożywanie mleka

Polska Izba Mleka i PFHBiPM propagują spożywanie mleka Kot Mleczysław będący maskotką kampanii "Mamy kota na punkcie mleka" Fot PIM

Kampania „Mamy kota na punkcie mleka” będąca kontynuacją poprzedniego projektu promującego spożywanie produktów mlecznych wśród uczniów szkół podstawowych, nabiera tempa. Program ma na celu wychowanie świadomych konsumentów oraz wzrost spożycia mleka i jego przetworów w naszym kraju.



Kampania „Mamy kota na punkcie mleka” kontynuująca promocję spożywania mleka jaka miała miejsce podczas poprzedniego, 3-letniego projektu „Mam kota na punkcie mleka”, nabiera tempa. W ramach kampanii m.in. rozgrywane są konkursy dla najmłodszych, organizowane przedstawienia. Szkoły wyrażające chęć wzięcia udziały w programie otrzymują materiały edukacyjne pozwalające na lepsze zapoznanie uczniów z zaletami spożywania mleka.

Celem kampanii jest wzrost wiedzy wśród uczniów na temat tego, jak ważna jest dobrze zbilansowana dieta dziecka w wieku szkolnym i dlaczego dzieci powinny pić mleko. Udział w niej jest bezpłatny, projekt jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka. Kampania prowadzona jest przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Promocja lekiem na kryzys

- Obecna sytuacja w sektorze mlecznym jest bardzo trudna. Z problemami boryka się cała Unia Europejska, a jest to związane z nadprodukcją. Trzeba prowadzić działania, które z jednej strony będą pomagały zmierzyć się rolnikom i spółdzielniom z obecnymi problemami, natomiast z drugiej strony prowadzić działania promocyjne wspierające eksport. Musimy również silnie działać na rynku krajowym aby zwiększyć spożycie mleka - powiedziała w rozmowie z Farmerem Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.

Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” jest nastawiony na działanie długofalowe. Na efekty w postaci zwiększonego krajowego spożycia mleka przyjdzie nam jeszcze poczekać. Jednak edukacja najmłodszych, a przez to wpajanie dobrych nawyków żywieniowych przyniesie wielokrotnie większe zyski. Ważne jest abyśmy już dziś kupując produkty mleczne wybierali towary krajowe, ponieważ w ten sposób wspieramy polskich rolników i przetwórców.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • gaweł 2016-05-16 14:51:11
    Poczekajcie, aż krowiarze otrząsną się po suszy z 2015r, wtedy zobaczycie co to nadprodukcja!
  • Stefan Ławski 2016-05-16 08:20:13
    Mój wiejski kot Wacek , którego karmię od 6 lat wcale nie pije mleka. a już na pewno nie pije mleka w duzych ilosciach. Gdy widzi miseczkę mleka podchodzi pochłepce troche i odchodzi. Zdecydowanie bardziej smakuje mu zwykła woda... Wg mnie jest jedne sposób na to, zeby dzieci wrociły do mleka, musiałaby tak jak za "komuny" spędzac wakacje letnie u babci i dziadka albu u wujka i cioci na wsi. Tylko kontakt ze zwierzetami, opieka na nimi i kontatk z przyroda w gospodarstwie może je skłonic do powrotu do mleka, a na pewno -. nie nie sa nimi broszurki z informacjami "naukowymi" o zaletach mleka. Wykluczone. Musi być pomysł, a tego w waszych działaniach, Szanowni PAnstwo, nie widac, bo co to dzieciaka obchodzi, ze rolnicy maja problem z nadwyżka mleka z powodu zniesienia kwotowania mleka ? Co to kogoo obchodzi ? i pytanie od Pani Maliszewskiej a moze by hasłowo odwrocic tzw. kota ogonem i pomyslec nad takim hasłem " MASZ KOTA NA PUNKCIE KOTA, KUPUj MLEKO ! iUwaga semantyczna: po polsku gdy mówimy , że sie ma kota na jakims, czyimś punkcie to niestety nie kojarzy się nam to zbytnio pozytywnie.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.2.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!