Kampania „Mamy kota na punkcie mleka” kontynuująca promocję spożywania mleka jaka miała miejsce podczas poprzedniego, 3-letniego projektu „Mam kota na punkcie mleka”, nabiera tempa. W ramach kampanii m.in. rozgrywane są konkursy dla najmłodszych, organizowane przedstawienia. Szkoły wyrażające chęć wzięcia udziały w programie otrzymują materiały edukacyjne pozwalające na lepsze zapoznanie uczniów z zaletami spożywania mleka.

Celem kampanii jest wzrost wiedzy wśród uczniów na temat tego, jak ważna jest dobrze zbilansowana dieta dziecka w wieku szkolnym i dlaczego dzieci powinny pić mleko. Udział w niej jest bezpłatny, projekt jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka. Kampania prowadzona jest przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Promocja lekiem na kryzys

- Obecna sytuacja w sektorze mlecznym jest bardzo trudna. Z problemami boryka się cała Unia Europejska, a jest to związane z nadprodukcją. Trzeba prowadzić działania, które z jednej strony będą pomagały zmierzyć się rolnikom i spółdzielniom z obecnymi problemami, natomiast z drugiej strony prowadzić działania promocyjne wspierające eksport. Musimy również silnie działać na rynku krajowym aby zwiększyć spożycie mleka - powiedziała w rozmowie z Farmerem Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.

Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” jest nastawiony na działanie długofalowe. Na efekty w postaci zwiększonego krajowego spożycia mleka przyjdzie nam jeszcze poczekać. Jednak edukacja najmłodszych, a przez to wpajanie dobrych nawyków żywieniowych przyniesie wielokrotnie większe zyski. Ważne jest abyśmy już dziś kupując produkty mleczne wybierali towary krajowe, ponieważ w ten sposób wspieramy polskich rolników i przetwórców.