PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polska Izba Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo podczas misji w Chinach i Japonii

Polska Izba Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo podczas misji w Chinach i Japonii Fot. Polska Izba Mleka

16 kwietnia br. w Shanghaju rozpoczęła się misja wysokiego szczebla Komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi UE Phila Hogana z udziałem 45. przedstawicieli branży rolno-spożywczej z całej UE.



Misja delegacji biznesowej z krajów UE, która towarzyszy Komisarzowi Hoganowi będzie trwała do 22 kwietnia 2016 r. W terminie 16-20 kwietnia delegacja przebywać będzie w Chinach (Szanghaj i Pekin), natomiast od 20 do 22 kwietnia w Japonii (Tokio). Misja ta ma na celu promocję europejskich produktów rolno-spożywczych na rynkach Chin i Japonii.

Promocja europejskich produktów spożywczych, odbywać się będzie poprzez m.in. seminaria, spotkania B2B, konferencje prasowe, prezentacje produktów i ofert handlowych, seminaria biznesowe, spotkania z sieciami handlowymi.

Dyrektor PIM, Agnieszka Maliszewska, podczas spotkania otwierającego przedstawiła polskie mleczarstwo, informując o tym jak wygląda polski eksport mleczarski do Chin i z jakimi problemami boryka się polska branża mleczna na rynku chińskim. Udział w misji przedstawiciela PIM jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Wartość polskiego eksportu mleczarskiego w 2015 r. do Chin wyniosła ok. 41,7 mln euro. Głównymi produktami w polskim eksporcie do Chin były serwatka w proszku (62,34 proc. wartości) odtłuszczone mleko w proszku (17,16 proc.) oraz mleko o zaw. tł. przekraczającej 1 proc. masy, ale nieprzekraczającej 6 proc. masy (16,95 proc.).

Komisarz Hogan podczas seminarium otwierającego, pod hasłem ”Jak prowadzić biznes i inwestować w Chinach” z udziałem ok. 100 chińskich i europejskich przedstawicieli, podkreślał wysoką jakość europejskich produktów mleczarskich.

Chińskiego konsumenta produktów spożywczych, w tym również mleczarskich można podzielić na dwa typy. Pierwszy z nich to konsument w wieku 25-35 lat, który często jest niezależny finansowo, cechuje go indywidualizm, ale również lojalność do marek oraz chęć zakupów w nowych kanałach dystrybucji.

Drugi typ chińskiego konsumenta (36-45 lat) bazuje na prestiżu i wizerunku, ważne są dla niego marki produktowe, jest wrażliwy na jakość i bezpieczeństwo produktów z wysoką wartością dodaną.

Chiński konsument – pasjonat, który wyraża siebie poprzez internet i sieci społecznościowe, ma średnio 29 lat, dla porównania w USA średnia ta wynosi ok. 53 lat, w Japonii – 42 lata. Jest otwarty na nowe produkty, 54 proc. z nich poszukuje nowych trendów, aspekty zdrowotne i żywieniowe interesują 62 proc. chińskich smakoszy. Natomiast 46 proc. z nich kupuje przez internet, 1/3 z nich kilka razy w tygodniu spożywa posiłki w restauracjach, a 50 proc. korzysta z usług gastronomicznych 2-3 razy w miesiącu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.105.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!