Nowa platforma pozwala na zawieranie transakcji na międzynarodowych giełdach, m.in. Global Dairy Trade, co przekłada się na dostęp do ponad 600 klientów z całego świata.

Według prezesa zarządu Polish Dairy, Mirosława Szczepańskiego, innowacyjność internetowej giełdy polega współpracy z mleczarniami, które produkują produkty o charakterze masowym. Są to proszki mleczne, proszki serwatkowe, tłuszcze mleczne, sery. Umożliwia to pozyskiwanie dużych wolumenów produktów o ujednoliconej strukturze, składzie, co ułatwia wprowadzanie ich na rynki światowe.

Polish Dairy jest pierwszą płaszczyzną pozwalającą na obrót produktami mleczarskimi w Polsce. Umożliwia rodzimym producentom zawieranie globalnych transakcji dzięki dostępowi do takich platform jak: Global Dairy Trade w Nowej Zelandii, Dairy Auction Online w Holandii, czy Alibaba.com w Chinach.

Polska jest jednym z największych eksporterów produktów mleczarskich, osiągając w 2016 roku wartość sprzedaży na poziomie 1,47 mld euro. Obserwowany jest jednak spadek wartości eksportu do krajów trzecich (o 16 proc. do 375 mln euro). Z nowopowstałą platformą sprzedaży wiązane są nadzieje na odwrócenie tego niekorzystnego trendu.

Podobał się artykuł? Podziel się!