Jest to druga kampania dotycząca promocji mleka i produktów mlecznych realizowana w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych", administrowana przez Agencję Rynku Rolnego. Pierwszą była kampania „Stawiam na mleko i produkty mleczne", której organizatorem było Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich - Związek Rewizyjny.

„Mam kota na punkcie mleka" to 3-letnia kampania promocyjno-informacyjna realizowana na rynku polskim przez konsorcjum dwóch organizacji - Polską Izbę Mleka i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Celem kampanii jest:
- poinformowanie dzieci, matek/opiekunów dzieci o właściwościach odżywczych i zdrowotnych mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych, a następnie wzrost ich świadomości na ten temat;
- zwiększenie o 25 proc. pozytywnego wizerunku mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych wśród dzieci oraz matek/opiekunów dzieci;
- zwiększenie sprzedaży mleka pitnego, jogurtów i serów podpuszczkowych.

Całkowity budżet kampanii zaakceptowany przez KE wynosi 2 414 424,00 Euro netto.
Na kampanię zostało udzielone również wsparcie ze środków Funduszu Promocji Mleka w wysokości 4 614 588 zł.