Zdaniem organizatorów kampanii, z roku na rok Polacy piją coraz mniej mleka. "Jestem przekonany, że ta akcja zwiększy spożycie mleka w Polsce" - powiedział na inaugurującej kampanię konferencji prasowej minister rolnictwa Marek Sawicki.

Głównym elementem kampanii, kierowanej głównie do dzieci i młodzieży, mają być odwiedziny "Mlecznego Konwoju", czyli seria ponad stu "Imprez Mlecznych", promujących picie mleka i zdrowy tryb życia. Akcja ta ma objąć blisko 450 szkół, 330 tys. uczęszczających do nich dzieci i - według szacunków organizatorów - podobną liczbę dorosłych.

Podczas imprez dzieci i ich opiekunowie będą mogli wziąć udział w festynach, konkursach wiedzy o mleku oraz spróbować mlecznych przysmaków. Będzie też można uzyskać porady ekspertów, lekarzy i dietetyków na temat zdrowego odżywiania.

Organizatorzy chcą dotrzeć do jak największej liczby odbiorców także przez kampanie reklamowe w telewizji, rozgłośniach radiowych i innych mediach.

Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa przy wsparciu Unii Europejskiej oraz rządu. Jej realizację powierzono wyłonionej w przetargu firmie. Twarzą kampanii "Stawiam na mleko!" jest modelka Ilona Felicjańska.

Źródło: PAP