PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Rusza kampania informacyjna na temat wieprzowiny wysokiej jakości

Rusza kampania informacyjna na temat wieprzowiny wysokiej jakości

Rozpoczyna się kampania informująca nt. wieprzowiny wysokiej jakości - ze znakiem QAFP. Program jest współfinansowany ze środków UE i potrwa do 2017 r. - poinformował prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) Wiesław Różański.



Epidemie chorób odzwierzęcych czy przypadki fałszowania żywności powodują, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość i bezpieczeństwo produktów. Dlatego istnieje potrzeba wprowadzania odpowiednich systemów oraz procedur gwarantujących żywność wysokiej jakości - powiedział Różański. Dodał, że na półkach sklepowych jest coraz więcej produktów ze znakami jakości - takie systemy od dawna istnieją m.in. we Francji, Niemczech czy w Austrii.

Jak mówił szef UPEMI, można zaobserwować dwie przeciwstawne tendencje: część konsumentów szuka i kupuje jak najtańsze produkty, ale też coraz więcej osób poszukuje zdrowej żywności i dokładnie analizuje skład produktu na etykietach. Ludzie nie chcą jeść kiełbas czy szynki z dużą ilością ulepszaczy bądź konserwantów, a mięso i wyroby wędliniarskie ze znakiem QAFP nie zawierają takich dodatków - podkreślił. Dodał, że w kampanii chodzi o to, by znak QAFP był rozpoznawalny, by konsumenci mogli świadomie dokonywać zakupów.

Aby uzyskać żywność o walorach ponadprzeciętnych, konieczne jest przestrzeganie restrykcyjnych norm. Takie normy zostały w 2009 r. opracowane przez polskich naukowców, z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, dla systemu QAFP (Quality Assurance for Food Products - Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności).

Obecnie system obejmuje trzy grupy towarów: kulinarne mięso wieprzowe (schab, szynka, karkówka, łopatka, polędwiczka), mięso drobiowe z piersi kurczaka i indyka oraz tuszki i elementy młodej polskiej gęsi owsianej, a także wędliny.

Uczestnictwo w tym systemie jest dobrowolne. Przystąpienie do niego oznacza jednak spełnienie wielu wymogów, jak chów określonych ras świń czy drobiu, zachowanie zasad dobrostanu zwierząt, przestrzeganie restrykcyjnych wymogów podczas uboju i rozbioru tusz, a także odpowiedni sposób pakowania elementów mięsnych.

Hodowca czy firma mięsna, która zgłosi się do systemu, może liczyć m.in. na udział w szkoleniach i promocję swoich wyrobów. Na razie "rozkręcenie" jakościowej produkcji idzie jednak wolno, bo wiążą się z tym dodatkowe koszty, jakie musi ponosić hodowca, przestrzegając różnych norm. Jednocześnie jest to szansa dla producentów trzody, że będą uzyskiwać wyższe ceny za żywiec.

Mięso z certyfikatem powinno być droższe niż bez niego, lecz warunki sprzedaży dyktują sieci handlowe. Handel przekonuje się już jednak do tego, że znak QAFP jest wyznacznikiem jakości - uważa prezes Krajowej Rady Drobiarskiej Rajmund Paczkowski.

UPEMI dysponuje budżetem na kampanię w wysokości 3 mln zł. Ma ona polegać na informowaniu o zaletach mięsa znakiem QAFP podczas warsztatów kulinarnych, konkursów, w spotach telewizyjnych i w mediach. Wcześniej system QAFP był promowany ze środków krajowych zebranych na funduszach promocji mięsa: wieprzowego, drobiowego i wołowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.52.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!