PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Spółdzielnia mleczarska Łowicz stawia na rozwój marki i inwestycje

Spółdzielnia mleczarska Łowicz stawia na rozwój marki i inwestycje Fot. Shutterstock

19 mln zł przeznaczyła w ub.r. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu na inwestycje w nowe maszyny i urządzenia do produkcji mleka. Zmieniona została szata graficzna produktów - poinformował we wtorek wiceprezes tej firmy Wojciech Jezierski.



OSM w Łowiczu, to trzecia co do wielkości spółdzielnia w kraju, pod względem wielkości przychodów i przerobu mleka. Powstała w 1906 roku. Posiada trzy zakłady produkcyjne w Łowiczu, Toruniu i Kutnie. W 2017 r. wartość przychodów ogółem wyniosła ponad 1,6 mld zł i była o 16 proc. większa niż rok wcześniej - poinformował na konferencji prasowej Jezierski.

Jak mówił wiceprezes, w roku 2017 r. łowickie mleczarnie przerobiły rekordową ilość mleka - ponad 573 mln litrów; dziennie przerabiane jest 1,5 mln litrów mleka. Ze spółdzielnią pracuje 5,5 tys. rolników.

Głównym produktem "Łowicza" jest mleko UHT. Ponadto spółdzielnia wytwarza śmietanki, sery dojrzewające i twarogowe, masło, desery mleczne. Wyroby te produkowane pod marką własną, ale także pod markami klientów (55 proc. produkcji) np. zagranicznych klientów Lidla czy odbiorców chińskich.

Ok. 55 proc. produkcji "Łowicza" trafia do sieci handlowych, a 20 proc. jest sprzedawane w handlu tradycyjnym. - Duży potencjał widzimy w kanale HoReCA, są to produkty specjalistyczne dla piekarni cukierni czy restauracji - powiedział Jezierski.

22 proc. produkcji znajduje nabywców zagranicą. Oprócz rynku europejskiego, produkty z Łowicza są eksportowane do krajów Azji, w tym do Chin, Afryki, do Stanów Zjednoczonych, a ostatnio do Ameryki Południowej. Do zagranicznych klientów trafia głównie mleko UHT, serwatka, napoje jogurtowe.

"Dla Polski eksport produktów mleczarskich jest bardzo ważny. Przy produkcji ponad 11 mld litrów, ok. 30 proc. surowca musi być wywiezione z Polski, bo niestety konsumpcja mleka w Polsce jest na poziomie 219 litów na osobę rocznie" - zaznaczył wiceprezes dodając, że dla porównania w USA i krajach skandynawskich spożycie wynosi ok. 500 litrów na osobę, a średnia unijna jest na poziomie 362 l na głowę, a więc jest potencjał do zwiększania konsumpcji. Jego zdaniem, polskie społeczeństwo będzie więcej zjadało wyrobów mlecznych, kiedy będzie rosła świadomość u konsumenta i jego zamożność. Widać to po programie 500+, który istotnie wpłynął na zwiększenie spożycia mleka.

Wiceprezes poinformował, że w ostatnich miesiącach firma zainstalowała nową linię do nalewania mleka UHT. Zastosowany został nowy rodzaj nakrętki - nieznany dotychczas na polskim rynku, zmieniona szata graniczna, która zastąpiła znaną od lat klientom "łowiczankę" wzorzystym łowickim pasiakiem. Zaznaczył, że zmiana opakowań poprzedzona była wcześniejszym badaniem. Dodał, że konsumenci pozytywnie ocenili nowe opakowania produktów z Łowicza. Mleko UHT w nowych opakowaniach jest produkowane od marca br., a śmietanka od października ub.r.

Nie tylko został odnowiony wizerunek produktów, ale także zmieniona została dystrybucja produktów. Jednocześnie zmieniony został asortyment wytwarzanych wyrobów. Spółdzielnia zrezygnowała z produkcji ponad 220 rodzajów produktów, które sprzedawały się słabiej. Chodziło zmniejszenie kosztów produkcji i specjalizacje zakładów - wyjaśnił Jezierski. Obecnie wytwarzane jest 600 produktów, w tym 150 pod marką "Łowicz".

W tym roku są planowane dalsze inwestycje na kwotę 15 mld zł. Będzie to druga linia do nalewania mleka. Jej uruchomienie jest planowane w lipcu br. Drugą będzie budowa nowej masłowni, która ma przyspieszyć jego wytwarzania i zoptymalizować koszty produkcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!