PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zarzecki: Zakaz uboju rytualnego to kij w szprychy polskiego sektora wołowiny

Zarzecki: Zakaz uboju rytualnego to kij w szprychy polskiego sektora wołowiny fot. pixabay.com

Autor: Łukasz Głuchowski

Dodano: 13-11-2017 13:45

Tagi:

Projekt zmian w ustawie o ochronie zwierząt w zakresie zakazu uboju rytualnego spowodował sprzeciw przedstawicieli rolników zajmujących się hodowlą i opasem bydła.



- Z dużym niepokojem jako Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego przyjęliśmy poselski projekt  zmian w ustawie o ochronie zwierząt w zakresie zakazu uboju rytualnego. Uważamy, że proponowane zmiany przyniosą nieodwracalne straty dla polskiego sektora wołowiny.  Należy pamiętać , ze Polska jest jednym z czołowych producentów wołowiny w Europie, około 80 proc. naszej produkcji trafia na eksport a coraz większy wolumen stanowi wołowina pochodząca z uboju rytualnego.  Jesteśmy ważnym graczem na rynku europejski ale nasza wołowina trafia także poza UE np. na rynek izraelski,  bośniacki czy też turecki. W czasie zeszłotygodniowej wizyty  irackiego ministra rolnictwa  pan minister Krzysztof Jurgiel podkreślał  że strona polska jest zainteresowana finalizacją prac związanych z dostępem polskich produktów rolno-spożywczych do rynku irackiego w tym dla polskiej wołowiny i my jako polscy hodowcy bardzo się cieszymy z takich  działań Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, mówi Jacek Zarzecki, prezes PZHiPBM.

Jak dodaje prezes PZHiPBM, wprowadzenie zakazu uboju rytualnego spowoduje, że stracimy te rynki, które z takim mozołem odbudowujemy.  Dziwi mnie fakt, iż tak ważny temat wprowadza się trochę tylnymi drzwiami bez konsultacji społecznych i wysłuchania zdania przedstawicieli hodowców, producentów jak i przetwórców.   W samym uzasadnieniu do zmiany ustawy brakuje przewidywalnych skutków finansowych dla całej branży, z której żyje tysiące polskich rolników. Poza tym wołowina jest rynkiem rozwijającym się, stabilnym i doskonałą alternatywą dla innych gałęzi polskiego rolnictwa. 

- Myślę, że jako Rada Sektora Wołowiny na najbliższym spotkaniu  podejmiemy decyzję odnośnie działań, które podejmiemy w celu przedstawienia parlamentarzystom naszego stanowiska, zapewnia Zarzecki.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (15)

  • krzysb 2018-01-23 20:45:19
    A gdzie jest ten niby minister rolnictwa co cały czas śpi też ma kota ,
  • Hybris 2017-11-16 06:23:11
    Zakaz powinien byc w całej UE zakaz wprowadza sie w jednym kraju a następne korzystają z tego wchodząc na jego rynki. Nie powinno tak być.
  • scheu 2017-11-15 21:55:43
    Ubój rytualny to ciemnogród, drodzy państwo. Żyjemy w XXI wieku, czas trochę przejrzeć na oczy.
  • ochrona środowiska 2017-11-14 09:06:34
    idąc tym tokiem myślenia to może wszystkim nakazać obowiązkowy wegetarianizm o kurcze dowiedziono ze rośliny też czują, wiem nie jedzmy w ogóle tak będzie najlepiej dla całego świata, szybko wymrzemy i będzie dobrze dla środowiska i klimatu.
  • robol 2017-11-14 07:11:39
    ja mam byka ubije go humanitarnie i sprzedam po 10 zł sąsiad też ma byka i ubije go halal i sprzeda go po 12 zł kto pierwszy zdechnie z głodu , (produkując w Polsce daje zarobić ,kupując środki do produkci ,itp.)jak zdechnę to rodzina pójdzie na garnuszek państwa (pracy i Ludzi pracy w tym kraju nikt nie szanował i jak się okazuje pis też nie szanuje)
  • T9 2017-11-14 05:43:09
    Niektórzy tu piszący wypowiadają się w stylu- nie można robić biznesu i odpowiadać na zapotrzebowanie rynku bo jakieś dziecinne zasady są ważniejsze bo niby dyskomfort uboju dla bydła. Ja mówię że każdy ubój to stres.
    W myśl tych zasad zakazac należy koncernom tytoniowym produkcji papierosów albo produkcji alkoholu to też przecież szkodzi i prowadzi do cierpienia ludzi.Nie wolno przecież zarabiać na cierpieniu czyim kolwiek.
    Tak powaznie podpisuje się rękami i nogami pod opinią związku.
  • baca56 2017-11-14 00:08:42
    Dziś sprzedałem 12 ciężkich byków pośrednikowi.
    Mam nadzieję że końcowym odbiorcą nie jest bandycka firma "Biernacki", która łamała zakaz uboju rytualnego, gdy obowiązywał (poza tym nagminnie okradała rolników).
    Dlaczego UE, która gotowa jest zwyczajne umizgi do panny nazwać "molestowaniem" i ukarać więzieniem pozwala na barbarzyństwo uboju rytualnego?
    Mam lekką schizofrenię - z jednej strony wiem, że te rynki kształtują cenę, z drugiej trudno mi przełknąć prymitywne zabobonne barbarzyństwo ich "halal" czy "koszer".
    Zwłaszcza, gdy chodzi o moje byśki.
    @Polak Patriota.
    Zacznij patriotyzm od języka ojczystego. Celownik liczby mnogiej (komu? czemu?) OBROŃCOM, nie "obrońcą". Poza tym masz trochę racji, ale lepiej nie ubliżaj, nawet obrońcom praw zwierząt. Nie wszyscy są na wrażym jurgielcie - niektórzy naprawdę działają z dobrego serca.

  • Polak Patriota 2017-11-13 21:41:21
    Ciekawe ile konkurencja z za granicy płaci obroncą praw zwierząt w naszym kraju. Wypowiadają się nawet na tej stronie . Czy nie lepiej jest zabijać u nas na miejscu te zwierzęta bez dodatkowego przewożenia i stresowania. Zostają pieniądze u polskiego rolnika,ludzie mają pracę i itd. Większość ludzi która jest przeciwko ubojowi rytualnemu nie ma pojęcia jak to się naprawdę odbywa i nie zna podstaw anatomi ciała zwierząt ba nawet w życiu niewidzialo krowy . Kim wy sprzedajne psy jesteście aby decydować o losach rolników i ich rodzin. Tu już nie chodzi o zwierzęta tylko o przetrwanie wielu gospodarstw. Politycy idźcie po rozum do głowy jak zakażecie tego uboju to polożycie nóż na gardle wielu rolnikom a przy kolejnych wyborach przekonacie się że to był wasz błąd.
  • Hodowca C 2017-11-13 21:13:41
    Witam popieram zarząd PZHIPBM i popieram ubój rytualny
    Jestem hodowcą i chcę sprzedawać żywiec wołowy po godnych cenach ponieważ z tego żyje moja rodzina .
    Gdy nie będziemy mieć uboju rytualnego nastąpi wysoki spadek cen żywca.
    Są osoby które podpisują się jako hodowcy a nigdy z hodowlą nie mieli do czynienia i nie wiedzą jakie nakłady idą na wyhodowanie ciężkiego opasa .Hodują dla przysłownego hobby i nie chcą uboju rytualnego ( tak piszą tylko osoby które handlują żywcem wołowym i wywożą ją na zachód w celu uboju aby na tym zarobić ,lub nie mają naprawdę pojęcia o hodowli).
  • farmer3522 2017-11-13 20:59:21
    wieprzowiną się już zajęło asf teraz kolej na sektor wołowiny no brawo brawo a co będzie następne mleko czy może pszczoły czy jakieś rośliny niedługo to strach będzie cokolwiek hodować lub uprawiać
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.225.57.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!