PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Drób z jakością QAFP - będzie dalszy rozwój sytemu

Drób z jakością QAFP - będzie dalszy rozwój sytemu 70 proc. odbiorców, uznaje drób ze znakiem QAFP za bezpieczny. fot. pixabay.com

Kampania informacyjna pt. „Nowa jakość w drobiarstwie” o systemie QAFP zakończona z sukcesem we wrześniu 2014 r. przyczyniała się również do korzystnych wyników branży, czyli: wzrostu produkcji drobiu w Polsce, zwiększonego spożycia mięsa drobiowego w kraju jak i za granicą. Jak podaje jej inicjator, Krajowa Rada Drobiarstwa - 70 proc. odbiorców, uznaje drób ze znakiem QAFP za bezpieczny.



System Gwarantowanej Jakości Żywności (QAFP) został opracowany w 2009 roku, w celu ochrony polskich producentów, podniesienia jakości żywności, konsolidacji branży i skutecznej promocji. W segmencie drobiu obejmuje on: kulinarne mięso z piersi kurczaka, indyka, tuszki, elementy z młodej gęsi owsianej, a także wędliny wieprzowo - drobiowe.

Jakość produktów drobiowych, powstałych w ramach systemu wynika z założeń koniecznych do spełnienia podczas produkcji, są to min: wykorzystywanie do krzyżowania towarowego tylko ptaków dostarczających wysokiej jakości mięso, zakaz wprowadzania wody i substancji dodatkowych do mięsa, żywienie gęsi w ostatnim okresie tylko owsem, czy pakowanie mięsa kulinarnego w atmosferze gazów obojętnych. Przykładowy produkt finalny, kulinarne mięso z kurczaka powinno mieć barwę jasnoróżową do różowej i wynoszące 5.8-6.0 pH (mierzone w mięśniu piersiowym, 10 godzin po uboju). Mięso pochodzi od ptaków utrzymywanych zgodnie ze wszystkimi założeniami dobrostanu, oczywiście drób jest też wolny od antybiotyków i hormonów.

System ten pozwolił znacznie podnieść jakość mięsa drobiowego jak i jego spożycie. Tym niemniej sukces programu potwierdza wysokie oczekiwania konsumentów względem jakości drobiu, a mięso z certyfikatem QAFP „wychodzi” tym potrzebom naprzeciw.

Nie bez znaczenia jest także fakt, iż hodowcy w systemie postępują zgodnie z zasadami dobrostanu i dbają o ochronę środowiska. Lata 2015-2020 dają możliwość dalszego rozwoju branży przy wykorzystaniu dobrych efektów minionej kampanii Nie dziwi więc, że system nadal będzie rozwijany i doskonalony tak, by konsumenci stale otrzymywali produkt najwyższej jakości. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • paqwel 2015-12-28 21:13:03
    wduupese wsadźcie tą jakość
  • Zocha 2015-06-30 17:30:53
    O ile 70% odbiorców mięsa drobiowego oznaczonego jako QAFP jest z niego zadowolona to oznacza, że co trzeci odbiorca jest z niego niezadowolony. Panie Dominiak - więcej logiki w reklamie.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.224.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!