Zarządzanie obrotem towarem za granicą oraz promocja mięsa drobiowego to działania Agencji Rynku Rolnego na rynku drobiu. Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego to jeden z dziewięciu funduszy przeznaczonych na promocję produktów rolno- spożywczych obsługiwany przez ARR od 2009 roku. Środki finansowe, jakimi dysponuje fundusz mogą zostać przeznaczone na działania informacyjne i promocyjne nt. mięsa drobiowego i jego przetworów, udział w wystawach i targach związanych z chowem i hodowlą tych ptaków, badania rynkowe dot. spożycia drobiu, badania naukowe, a także szkolenia producentów i przetwórców mięsa.

Na rok 2015 Komisja Zarządzająca Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego zaplanowała wsparcie, w postaci finansowania lub współfinansowania 20 zadań promocyjnych w formie pikników, szkoleń, festynów, warsztatów kulinarnych. Oto przykładowe z nich:

- Święto Gęsi- kampania trwająca rok, mająca wypromować polską gęsię w kraju i Europie, zatem doprowadzić do wzrostu jej sprzedaży,

- Ochrona wizerunku polskiej branży drobiarskiej- na wypadek medialnych kryzysów,

- Europejski drób- w jakości siła- kampania informacyjna-promocyjna, trwająca 3 lata, przeznaczona na rynki RPA, Chin, Wietnamu,

- Kurczak w domu i szkole nie tylko w rosole - wypromowanie mięsa w 4 polskich województwach oraz na pograniczu polsko- czeskim,
- szkolenia dla producentów drobiu,

- promocja mięsa drobiowego i jego przetworów podczas targów ANUGA 2015 w Kolonii- są to jedne z największych w Europie, międzynarodowe targi spożywcze, rozpoczynające się 10.10. 2015. Celem kampanii w całości finansowanej ze środków Funduszu jest pokazanie całego procesu produkcji drobiarskiej w Polsce: od chowu, przez branże ubojową i przetwórczą,

-Kampania promocyjna mięsa drobiowego pakowanego - ma na celu przełamanie barier i wzbudzenie zaufania do pakowanych produktów drobiowych,

- Polskie mięso drobiowe warte zachodu- spotkanie promujące tytułowe mięso skierowane do hodowców i producentów, naukowców konsumentów branży oraz konsumentów transgranicznego Rejonu Zachodniej Polski,

- Polskie mięso-Ambrozja smaku-warsztaty kulinarne adresowane min. do kobiet, do żon obcokrajowców mieszkających w Polsce mające na celu promocję polskiego drobiu.

Na realizację zaplanowanych na 2015 rok zadań przeznaczono kwotę ponad 12,112 mln złotych.