PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

IERiGŻ: Wzrost produkcji mięsa drobiowego

Produkcja mięsa drobiowego w 2013 r. wzrośnie o 6,5 proc. wobec 2012 r. i wyniesie 1 mln 685 tys. ton - prognozuje w raporcie Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. W 2014 r. produkcja drobiu wzrośnie o kolejne 7-7,5 proc.



- W drugiej połowie roku przewiduje się przyspieszenie tempa wzrostu produkcji mięsa drobiu do ok. 7 proc. Dynamika eksportu nieznacznie wzrośnie w relacji do drugiego półrocza 2012 roku, a import będzie o 12 proc. mniejszy. Podaż na rynku krajowym zwiększy się o 5 proc. - napisano w raporcie IERiGŻ.


- Według bieżących prognoz, produkcja mięsa drobiowego w całym 2013 roku wzrośnie do 1685 tys. ton, tj. o 6,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Import będzie prawdopodobnie o 7 proc. mniejszy, a eksport o ok. 10 proc. większy niż w 2012 roku - dodano.

Analitycy Instytutu prognozują, że w 2014 roku tempo wzrostu produkcji mięsa drobiowego będzie prawdopodobnie wyższe niż w 2013 r. i wyniesie 7-7,5 proc.

- W pierwszej połowie przyszłego roku produkcja wzrośnie do ok. 850 tys. ton, tzn. będzie o ponad 7 proc. większa niż w analogicznym okresie br. Eksport może być większy o ponad 11 proc., a import o ok. 10 proc. - napisano.

- Na zużycie w kraju pozostanie o 5,5 proc. więcej mięsa drobiowego niż w pierwszym półroczu br. Przy prognozowanym wzroście popytu krajowego o ok. 2 proc., stanowić to będzie czynnik ograniczający dynamikę wzrostu cen na rynku drobiu w 2014 roku - dodano.

Zdaniem IERiGŻ bilansowe spożycie mięsa drobiowego zwiększy się w 2013 roku o 3,4 proc. wobec 4,4-procentowego wzrostu w 2012 roku.

- Słabsza dynamika konsumpcji drobiu utrzyma się prawdopodobnie także w pierwszym półroczu 2014 roku - napisano.

- Mimo więc relatywnie korzystnych cen detalicznych drobiu względem mięsa czerwonego, wystąpiła wyraźna bariera popytowa, która będzie ograniczać tempo wzrostu cen w horyzoncie prognozy. Przewiduje się więc spowolnienie dynamiki rozwoju cen detalicznych mięsa drobiowego w drugiej połowie br. i w roku 2014. To z kolei może przyczynić się do niewielkiego pobudzenia konsumpcji drobiu w gospodarstwach domowych - dodano.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.9.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!