Na kilka dni do Polski przyjeżdża grupa niemieckich dziennikarzy i przedstawiciele branży drobiarskiej. Odwiedzą zakład doświadczalny w Kołudzie Wielkiej gdzie odbywa się hodowla młodej gęsi owsianej, według standardów systemu QAFP.

Polska jest potentatem w produkcji i eksporcie mięsa drobiowego, a Niemcy to ważny odbiorca drobiu. Szczególnym zainteresowaniem na tym rynku cieszy się mięso z gęsi.

Z tego powodu organizatorzy kampanii „Nowa Jakość w drobiarstwie” postanowili objąć Niemcy działaniami informacyjnymi. Chcą upowszechnić opinię o wysokiej jakości mięsa drobiowego produkowanego według standardów systemu QAFP.

Kampania „Nowa Jakość w drobiarstwie” ma na celu dotarcie z informacją o Systemie Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP do konsumentów, producentów i dystrybutorów mięsa drobiowego. To pierwszy drobiarski system kontroli jakości w Polsce. Organizatorami kampanii są: Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza wraz z Agencją Rynku Rolnego i Komisją Europejską. W ciągu trzech lat trwania kampanii będą prowadzone wszechstronne działania informacyjne i edukacyjne w Polsce i Niemczech. Obejmą one telewizję, prasę, internet, kina. Będą one wsparte działaniami media relations i idea placement.

Organizatorzy zaplanowali również seminaria dla hodowców i producentów na terenie Niemiec oraz study tours do polskich zakładów dla niemieckich importerów i dziennikarzy.

Budżet kampanii to ok. 4 milionów EURO. Połowa tej kwoty pochodzi z dofinansowania UE. Podobał się artykuł? Podziel się!