PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kolejne firmy rezygnują z jaj klatkowych

Kolejne firmy rezygnują z jaj klatkowych Firmy decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. fot. flickr.com

Autor: farmer.pl

Dodano: 22-05-2018 13:50

Tagi:

Rosnące wymagania konsumentów, a także coraz większa odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw powodują, że kolejne firmy decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Ten globalny trend jest już bardzo widoczny w wielu obszarach biznesu w Polsce.



W ostatnim czasie do grona firm rezygnujących z jaj „trójek” dołączyły największe sieci piekarni: Galeria Wypieków Lubaszka, Grzybki, Oskroba i Putka, producenci żywności: Dan Cake, Develey, Iglotex, Lubella, Makarony Czanieckie i Wedel, oraz restauracje: Da Grasso, Manekin i Vapiano. Główną przyczyną tej zmiany jest coraz większa świadomość konsumentów dotycząca pochodzenia produktów, które kupują, oraz wyraźnie zauważalna potrzeba stosowania przez firmy składników, które pochodzą z bardziej zrównoważonych źródeł.  

„To bardzo znaczący odbiorcy, którzy realnie wpływają na rynek jaj w Polsce. Przewidujemy, że do 2025 roku jaja z chowu klatkowego będą stanowiły znikomy procent produkcji w naszym kraju. W tej chwili prawie 9 na 10 jaj pochodzi z tego najokrutniejszego typu chowu, gdzie na jedną kurę przypada powierzchnia niewiele większa od kartki A4, zwierzęta nigdy nie widzą światła dziennego, są stłoczone w klatkach i ostatecznie, całkowicie wyeksploatowane, trafiają do rzeźni w wieku około roku, podczas gdy na wolności mogą żyć nawet 12-15 lat. To jest niedopuszczalne.” – mówi Karolina Skowron, dyrektorka Corporate Relations z Fundacji Alberta Schweitzera.     

Do tej pory, w wyniku rozmów z przedstawicielami koalicji Open Wing Alliance, do której w Polsce należą Fundacja Alberta Schweitzera oraz Stowarzyszenie Otwarte Klatki, zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych podpisali:

Sieci handlowe: Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Grupa Eurocash (abc, Delikatesy Centrum, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Groszek), Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Mila, Netto, Piotr i Paweł, Tesco, Topaz, Żabka

Gastronomia: Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, Da Grasso, Etno Cafe, Galeria Wypieków Lubaszka, Gorąco Polecam, Grupa Baltona, Lukullus, Manekin, McDonald’s, Piekarnia Grzybki, Piekarnie Cukiernie Putka, Sfinks, Sodexo, Starbucks, Subway, Vapiano  

Producenci żywności: Bahlsen, Czanieckie Makarony, Dan Cake, Danone, Ferrero, Food Garden,  Frosta, Grycan, Iglotex, Kraft Heinz, Kuhne, Lantmannen, Lubella, Mars, Mondelez, Nestle, Unilever, Wedel

Hotele: Accor Hotels, Hilton Worldwide, Inter Continental Hotels Group, Louvre Hotels Group

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • rolnik mazowieckie 2018-05-23 07:44:43
    Teraz trend na jajka czekam na trend związany z wieprzowiną gdzie będzie promowana Polska zdrowa świnka a nie z tuczarni wielkoprzemysłowych gdzie świnie są żywione na odpadach z przemysłu spożywczego.
  • tom 2018-05-22 17:21:52
    niech te firmy zobowiaża sie do nie stosowania sztucznych barwników e150 111 itp ,konserwantow ,
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.239.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!