Spółka ma już kontrakt na dostawy do Japonii, obecnie pracuje nad innymi rynkami azjatyckimi.

- To jest niewyobrażalnie fantastyczny, wręcz wymarzony rynek. Azja to 4 mld ludzi, rynek o ogromnym potencjale konsumpcyjnym, gdzie ludzie są coraz bardziej zamożni, chcą coraz lepiej, smaczniej i zdrowiej jeść. I to jest właśnie dla nas rynek - mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Kazimierz Pazgan, prezes zarządu Konspol Holding.

Uruchomienie produkcji w Azji pozwoli ograniczyć ryzyko kursowe, które spółka ocenia jako wciąż wysokie. Przede wszystkim z tego powodu Konspol nie zwiększa udziału eksportu w przychodach ze sprzedaży ponad próg 30 proc.

- Dzisiaj moglibyśmy wszystko sprzedać za granicę, nie ma problemu. Ale uważam, że rynek polski jest rynkiem bardzo ważnym, bardzo wymagającym, na którym panuje ogromna konkurencja, a to pozwala nam się koncentrować na jakości, na nowych wyzwaniach technologicznych i rozwiązaniach produkcyjnych - podkreśla prezes Konspolu.

Według Pazgana coraz większe wymagania ze strony polskich konsumentów i rosnąca konkurencja między producentami pozwoliły dokonać w ostatnich 20 latach ogromnego skoku w branży spożywczej w zakresie technologii i organizacji produkcji.

- Konspol ma bardzo wielki potencjał produkcyjny, na dzisiaj to ponad 15 tys. ton wyrobów gotowych miesięcznie, bardzo szeroka gama różnych produktów. Cały czas staramy się rozwijać, dopracowywać jakość, bo tylko dzięki jakości i kosztom możemy konkurować na rynkach zagranicznych. Przymierzamy się również do budowania tych ognisk na świecie, żeby być firmą globalną. Bo wiemy, że tylko będąc taką firmą mamy rację bytu - podkreśla prezes zarządu Konspol Holding.

Producent wyrobów z drobiu eksportuje obecnie na rynki Wielkiej Brytanii, Irlandii, Słowacji, Szwajcarii, Niemiec, Francji oraz do krajów skandynawskich. Dzięki temu Konspol uniknął załamania eksportu na rynki wschodnie, w tym embarga ze strony Rosji.

Podobał się artykuł? Podziel się!