Krajowa Rada Drobiarstwa Izba Gospodarcza w Warszawie wyłoniła w lutym podmiot realizujący program promujący kacze mięso. Co prawda konsumpcja mięsa z kaczki rośnie, jednak jego upowszechnienie wymaga osobnego wsparcia promocyjnego. Pomóc w tym ma „Kampania Promocyjna Mięsa Kaczego".

Kampania promująca kacze mięso ma zwiększyć jego popularność w handlu oraz wśród konsumentów, poprzez zwiększenie wiedzy o samym produkcie jak i sposobach jego przygotowania do spożycia. Projekt ma pomóc w budowie pozytywnego wizerunku tegoż produktu, w oparciu o jego smak, a także staropolską tradycję, zgodnie, z którą mięso to było i jest serwowane na wyjątkowe okazje, święta, uroczystości. Nieprzypadkowy jest, więc czas trwania kampanii: podział na okres poprzedzający Wielkanoc i Boże Narodzenie (październik- grudzień).

Wtedy to zaistnieje ona w prasie, telewizji i Internecie, przewidziane są także działania reklamowe wśród polityków i liderów opinii, tj. pokazy kulinarne pod okiem znanego restauratora, kucharza lub krytyka kulinarnego i degustacje dań z kaczki. „Kampania Promocyjna Mięsa Kaczego" ma kosztować około 900 000 złotych brutto (wpisana do planu finansowego na rok 2015 Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego).

Na początku lutego KRD- IG spośród sześciu ofert, które wpłynęły wybrała podmiot, który zrealizuję projekt. Jest to firma Effective Media sp. z o.o.
Grupa Ekspertów KRD- IG wyłoniła ponadto organizacje, która zrealizuje kampanię promocyjno- informacyjną dotyczącą europejskiego drobiu produkowanego w jakości QAFP na rynkach krajów trzecich (Chin z Hongkongiem, Wietnamu oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich). Realizacją zajmie się firma Partner of Promotion sp. z o.o.

Zaś wdrożeniem programu pt. „Ochrona wizerunku polskiej branży drobiarskiej" -firma ART&PR.