Na początku listopada br. Nestlé wydało oświadczenie, w którym zobowiązało się do stopniowego wycofywania jaj pochodzących z chowu klatkowego.

Nowa polityka szwajcarskiego lidera ma zasięg globalny i zostanie wdrożona we wszystkich 189 krajach, w których Nestlé działa. Decyzja ta jest odpowiedzią koncernu na apele konsumentów i organizacji walczących o prawa zwierząt, ma również na celu wywarcie nacisku na światowy przemysł oraz przyjęcie bardziej humanitarnych praktyk i poprawę dobrostanu zwierząt hodowanych.

– Nestlé jako największa firma spożywcza daje sygnał całej branży, że jaja z chowu klatkowego nie mają przyszłości – powiedział rzecznik koncernu Jesse Marks.

Planowane zmiany mają zostać wprowadzone do 2020 roku w Europie i Stanach Zjednoczonych oraz do 2025 roku na pozostałych kontynentach. Tym samym Nestlé dołączy do innych znanych firm, rezygnujących z jaj z chowu klatkowego w produkcji oraz dystrybucji w tym: Subway, McDonald's, Aldi, Lidl, Auchan, Piotr i Paweł, Biedronka, Carrefour, Netto, Tesco, Kaufland, Intermarche, Makro, Stokrotka, Frisco.pl, Polska Grupa Supermarketów oraz Delikatesy Centrum. Oprócz detalistów, deklaracje o rezygnacji z zakupów jaj klatkowych złożyły także sieci hoteli Intercontinental, Grupa Accor oraz sieci kawiarni Costa Coffee.

Podobał się artykuł? Podziel się!