Siła i zasięg mediów są nieograniczone, nic dziwnego, że pojawiające się w nich, co jakiś czas doniesienia o szkodliwej żywności odbijają się szerokim echem. Wystarczy przypomnieć sobie aferę solną, czy antybiotykową by zdać sobie sprawę z potęgi przekazu.

Aby nierzetelne, krzywdzące producentów drobiu i powierzchowne informacje jak najrzadziej pojawiały się w mediach należy rozpowszechniać wiarygodne informację dotyczące branży mięsa drobiowego m.in. poprzez działania promocyjne, równocześnie prostując te nieprawdziwe- nie pozwalając zarazem na ich bezkarne publikowanie, a także poprawić system komunikacji wewnątrz branży.

Finalnym odbiorcom zaplanowanych na 15.02.2015-14.02.2016 rok działań ma być oczywiście konsument, komunikat jest kierowany także do dziennikarzy, lekarzy, dietetyków, osób zarządzających mediami i pracowników handlu, słowem do tych, którzy mają realny wpływ na kształtowanie opinii społeczeństwa.

Działania mające wesprzeć i ochronić branżę zaistnieją w prasie, głównie o charakterze sensacyjnym (tabloidy), telewizji (programy kulinarne i interwencyjne) oraz w Internecie.

Szczegółowy program projektu nie jest jeszcze znany, wiadomo natomiast, że na realizację zadań przeznaczono 300 tys. złotych.
W przeciwdziałaniu sytuacjom kryzysowym pomocne mają być ponadto „Szkolenia dla producentów drobiu", które analogicznie jak w 2014 roku mają ukazać aktualne problemy branży, a także służyć hodowcom i producentom niezbędnymi informacjami, mającymi wzmocnić u adresatów umiejętności ochrony interesów.

Na realizację tego projektu w bieżącym roku przeznaczono z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego 250 tys. złotych.