PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polskie Mięso promuje drób

W ramach Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego Związek Polskie Mięso zorganizował dla dyplomatów akredytowanych w Polsce imprezę "Ambrozja Smaku" promującą mięso drobiowe.



Podczas promocji, która miała miejsce w XVII-wiecznym klasycystycznym pałacu w Belsku Dużym. Goście zostali zaproszeni na wykwintnie podany obiad, przyrządzony z mięsa drobiowego pochodzącego od różnych gatunków drobiu przez Marcina Budynka z zespołem. Podano także wino białe i czerwone pochodzące z polskich winnic.

Po obiedzie odbyło się zwiedzanie pałacu i obiektów położonych na terenie posiadłości. Po czym dyrektor IERiGŻ profesor Andrzej Kowalski prezentował referat dotyczący rynku drobiu.

Profesor wskazał na rosnące znaczenie mięsa drobiowego w konsumpcji mięsa ogółem w UE, którego zużycie na osobę w 2017 r. ma wynieść 23,8 kg. W ślad za rosnącą konsumpcja zwiększa się również konsumpcja drobiu, która w 2018 r. powinna osiągnąć w UE 14,596 mln ton, z czego około 10 proc. ma zostać sprzedane do krajów trzecich.

Produkcja mięsa drobiowego w Polsce w 2017 r. ma osiągnąć 2,8 mln ton, a eksport 1,150 mln ton. Wśród najważniejszych odbiorców polskiego żywego drobiu w 2016 r. były: UE – wartość importu 40,7 mln ton, kraje WNP- 30,6 mln euro. Mięso i podroby drobiowe najchętniej kupowały kraje UE, wartość importu w ich przypadku w 2016 r. wyniosła 1,602 mld euro, wartość eksportu do krajów WNP wyniosła 17,6 mln euro, a do pozostałych krajów 159,8 mln euro, w tym najwięcej do Hong Kongu i Chin.

W celu wsparcia eksportu polskich produktów drobiarskich organizowane są kampanie promocyjno-informacyjne. Większość obecnie trwających kampanii dotyczy krajów azjatyckich.

W dalszej części wystąpienia profesor Kowalski przedstawił prognozy dotyczące konsumpcji mięsa oraz przewidywany rozwój światowej produkcji drobiu i handlu zagranicznego nim.

Prognoza spożycia mięsa, zgodnie z danymi FAO i OECD wskazuje na wzrost światowego spożycia drobiu w 2017 r. o 2 proc., a w 2025 r. spożycie to ma być o 16,6 proc. większe, przy wzroście udziału drobiu w strukturze spożycia do 36,8 proc. W tym samym czasie udział wieprzowiny ma wynieść 36,6 proc.

Przewidywana światowa produkcji drobiu w 2017 r. ma zwiększyć się o 0,8 proc. przy udziale wszystkich największych jego producentów: USA, Brazylii, UE, Indii, Rosji, Meksyku, Argentyny, Turcji Tajlandii i Indonezji. Spadek nastąpi natomiast w Chinach.

Światowy eksport drobiu w porównaniu z ub.r. powinien zwiększyć się w br. o 4,5 proc., o czym zadecyduje przede wszystkim wzrost eksportu z USA i Brazylii.

Ostatnim punktem programu było przyrządzanie przez zagranicznych gości potraw z drobiu pod kierunkiem Marcina Budynka z ekipą oraz wspólna degustacja przygotowanych potraw.

Wygląda na to, że uczestniczący w imprezie dyplomaci zostaną ambasadorami polskiego drobiu w swoich krajach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • czytaty 2017-05-25 09:46:34
    Bardzo prosty, jak wzrośnie eksport, to producenci też na tym nie stracą, a wręcz odwrotnie. Zaangażowanie do tego przedsięwzięcia osoby tak znanej z profesjonalizmu jak Marcin Budynek zwiększa szanse powodzenia działań promocyjnych.
  • piotrek 2017-05-25 09:26:03
    rozumiem, że artykuł sponsorowany?co mnie obchodzi kto jest kucharzem na tej imprezie,jaki ma to zwiazek z rolnictwem?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.87.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!