Krajowa Rada Drobiarstwa rusza z kampanią promującą gęsinę. Będzie ona trwała przez dwa miesiące - listopad i grudzień. Termin nie jest przypadkowy. Jesień to najlepsza pora na spożywanie gęsiego mięsa. Na kampanię przeznaczono 2,5 mln zł z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Krajowa Rada Drobiarstwa zdecydowała się na promocję gęsiny, gdyż badania wskazują, iż pojawiło się zainteresowanie tym gatunkiem drobiu. Nic w tym dziwnego. Zapomniane w ostatnim okresie mięso gęsi, od wieków było elementem polskiej kuchni. Jeszcze 100 lat temu na warszawskiej giełdzie towarowej sprzedawano rocznie ponad 3,5 miliona sztuk tych ptaków. Czas powrócić do tej tradycji.

Kampania promocyjna ma m.in. wypromować gęś jako danie z okazji dnia św. Marcina (przypadającego 11 listopada), czy Bożego Narodzenia. W Niemczech gęsina jest tradycyjną potrawą na te święta. W Stanach Zjednoczonych je się indyka na Dzień Dziękczynienia, a Polsce gęś mogłaby być potrawą na Dzień Niepodległości.

Kampania będzie skierowana przede wszystkim do średniozamożnych rodzin w dużych miastach. Krajowa Rada Drobiarstwa planuje także kolejną, która przeznaczona będzie dla odbiorców polskich gęsi w Niemczech.

Źródło: farmer.pl