PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Sąd Okręgowy w Warszawie: Reklamy Farmio S.A. mogą wprowadzać konsumentów w błąd

Sąd Okręgowy w Warszawie: Reklamy Farmio S.A. mogą wprowadzać konsumentów w błąd Sąd uznał, że Farmio S.A. może wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że produkty tej marki mają unikalny charakter. fot. PTWP

Autor: farmer.pl

Dodano: 11-02-2016 15:46

Tagi:

Sąd Okręgowy udzielił tymczasowej ochrony roszczeniom Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej przeciwko Farmio S.A. Sąd uznał, że Farmio S.A. może wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że produkty tej marki mają unikalny charakter, ponieważ nie zawierają antybiotyków. W rzeczywistości to cecha wszystkich produktów drobiowych w Polsce, dlatego Farmio musi wycofać się z kontrowersyjnych reklam swoich produktów.



Brak zawartości antybiotyków to cecha wspólna dla każdego wyprodukowanego zgodnie z prawem drobiu w Polsce. Jak podkreśla Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG, działania Farmio S.A. polegające na rozpowszechnianiu reklam akcentujących brak antybiotyków w jej produktach, stanowią klasyczny przykład reklamy wprowadzającej odbiorców w błąd.

- Komunikacja prowadzona przez firmę szkodzi branży i konsumentom budując stereotypy dotyczące negatywnego wizerunku drobiu. Co więcej, reklamy Farmio wprowadzają odbiorców w błąd, sugerując szkodliwość dla zdrowia pozostałych produktów drobiowych dostępnych na rynku - dodaje Dominiak.

Obecne postępowanie toczące się przed Sądem Okręgowym w Warszawie to już kolejna reakcja branży na nieuczciwe praktyki reklamowe stosowane przez Farmio. W lutym 2015 roku Sąd Apelacyjny
w Poznaniu uznał, że firma nie ma prawa reklamować swoich jaj jako „wolnych od GMO”, ponieważ każde dostępne na rynku jaja posiadają taką cechę. Nieuczciwe praktyki reklamowe firma stosowała także w przeszłości, sprzedając pod marką BjoBjo jajka z chowu klatkowego komunikowane jako „wiejskie” i nie zawierające GMO. Inspekcja Handlowa już wówczas, tj. w lipcu 2013 roku, uznała, że taka forma promocji jest niezgodna z prawem, ponieważ wszystkie jaja są wolne od GMO, a standardowy produkt z chowu klatkowego nie może być sprzedawany jako produkt premium. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • jajo 2016-02-12 09:54:57
    soja gmo jest byla i musi być bo juz innej alternatywy nie ma ...ale przy antybiotykach jest szansa aby zmniejszyc ich wykorzystanie wiec jezeli to robia wiedza jak i maja checi to niech to robia dalej
  • kuba 2016-02-12 09:03:47
    jajko nie je soji, więc jest wolne od GMO
  • tomtu 2016-02-11 21:28:10
    O CO CHODZI czy do polski nie jest sprowadzana soja która jest GMO ? to jak można mówić że wszystkie jaj są wolne od GMO?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.183.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!