PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Sąd Okręgowy w Warszawie: Reklamy Farmio S.A. mogą wprowadzać konsumentów w błąd

Sąd Okręgowy w Warszawie: Reklamy Farmio S.A. mogą wprowadzać konsumentów w błąd Sąd uznał, że Farmio S.A. może wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że produkty tej marki mają unikalny charakter. fot. PTWP

Autor: farmer.pl

Dodano: 11-02-2016 15:46

Tagi:

Sąd Okręgowy udzielił tymczasowej ochrony roszczeniom Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej przeciwko Farmio S.A. Sąd uznał, że Farmio S.A. może wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że produkty tej marki mają unikalny charakter, ponieważ nie zawierają antybiotyków. W rzeczywistości to cecha wszystkich produktów drobiowych w Polsce, dlatego Farmio musi wycofać się z kontrowersyjnych reklam swoich produktów.



Brak zawartości antybiotyków to cecha wspólna dla każdego wyprodukowanego zgodnie z prawem drobiu w Polsce. Jak podkreśla Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG, działania Farmio S.A. polegające na rozpowszechnianiu reklam akcentujących brak antybiotyków w jej produktach, stanowią klasyczny przykład reklamy wprowadzającej odbiorców w błąd.

- Komunikacja prowadzona przez firmę szkodzi branży i konsumentom budując stereotypy dotyczące negatywnego wizerunku drobiu. Co więcej, reklamy Farmio wprowadzają odbiorców w błąd, sugerując szkodliwość dla zdrowia pozostałych produktów drobiowych dostępnych na rynku - dodaje Dominiak.

Obecne postępowanie toczące się przed Sądem Okręgowym w Warszawie to już kolejna reakcja branży na nieuczciwe praktyki reklamowe stosowane przez Farmio. W lutym 2015 roku Sąd Apelacyjny
w Poznaniu uznał, że firma nie ma prawa reklamować swoich jaj jako „wolnych od GMO”, ponieważ każde dostępne na rynku jaja posiadają taką cechę. Nieuczciwe praktyki reklamowe firma stosowała także w przeszłości, sprzedając pod marką BjoBjo jajka z chowu klatkowego komunikowane jako „wiejskie” i nie zawierające GMO. Inspekcja Handlowa już wówczas, tj. w lipcu 2013 roku, uznała, że taka forma promocji jest niezgodna z prawem, ponieważ wszystkie jaja są wolne od GMO, a standardowy produkt z chowu klatkowego nie może być sprzedawany jako produkt premium. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • jajo 2016-02-12 09:54:57
    soja gmo jest byla i musi być bo juz innej alternatywy nie ma ...ale przy antybiotykach jest szansa aby zmniejszyc ich wykorzystanie wiec jezeli to robia wiedza jak i maja checi to niech to robia dalej
  • kuba 2016-02-12 09:03:47
    jajko nie je soji, więc jest wolne od GMO
  • tomtu 2016-02-11 21:28:10
    O CO CHODZI czy do polski nie jest sprowadzana soja która jest GMO ? to jak można mówić że wszystkie jaj są wolne od GMO?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.150.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!