Jak wynika z danych Ministerstwa Finansów (za MRiRW) w pierwszych czterech miesiącach br. eksport mięsa i podrobów drobiowych (CN 0207) wyniósł 120 tys. t, czyli praktycznie tyle samo, co w tym samym czasie przed rokiem. Jednak eksport do naszych tradycyjnych odbiorców w krajach UE znacznie zmalał. Mniej polskich produktów drobiowych trafiło m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii i Słowacji – informują analitycy BGŻ.

W przeciwieństwie do krajów UE, najważniejsi klienci spoza wspólnoty zwiększyli wolumen zakupów. Eksport do Hongkongu wzrósł do 12,1 tys. t w porównaniu z 8,1 tys. t przed rokiem, a do Beninu do 4,0 tys. t w porównaniu z 2,6 tys. t. Gdyby nie ten wzrost, wielkość sprzedaży polskiego drobiu za granicę obniżyłaby się o 5 proc. Podobał się artykuł? Podziel się!