PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Stosowanie formaldehydu - jakie wymagania spełnić

Stosowanie formaldehydu - jakie wymagania spełnić Formaldehyd jest oficjalnie zakazany w stosowaniu, z wyjątkiem szczególnych sytuacji. fot. Shutterstock

Formaldehyd jest substancją oficjalnie uznaną za rakotwórczą. Jeżeli stosujesz go na swoim obiekcie, to musisz maksymalnie zabezpieczyć swoich pracowników i prowadzić szczegółową dokumentację.



Formaldehyd jest oficjalnie zakazany w stosowaniu, z wyjątkiem szczególnych sytuacji (np. zachowania bezpieczeństwa zdrowia publicznego) i sektorów przemysłu, jak np. dezynfekcja budynków inwentarskich.

Jeżeli formaldehyd jest stosowany na obiekcie np. w wylęgarniach do dezynfekcji jak pracodawca jest zobowiązany uprzedzić i przeszkolić w swoich pracowników w tym zakresie.

Pracodawca musi prowadzić rejestr prac, których wykonanie powoduje konieczność pozostawania w kontakcie z substancjami o działaniu rakotwórczym lub mutagennym, zawierającym takie dane jak:

- wykaz procesów technologicznych i prac w których substancje chemiczne i ich mieszaniny lub czynniki o działaniu rakotwórczym lub mutagennym są stosowane, produkowane lub występują jako zanieczyszczenia bądź produkt uboczny o raz wykaz tych substancji chemicznych i  ich mieszanin oraz czynników wraz z podaniem ilościowej wielkości produkcji lub stosowania

- uzasadnienie konieczności stosowania w/w substancji lub procesów technologicznych;

- wykaz i opis stanowisk gdzie takie czynniki szkodliwe występują;

- liczbę pracowników narażonych na te szkodliwe czynniki, w tym oddzielnie liczbę kobiet;

- określenie rodzaju substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym powodujących narażenie, drogę i wielkość narażenia oraz czas jego trwania;

- rodzaje podjętych środków i działań ograniczających poziom narażenia pracowników na szkodliwe czynniki pracy.

Wykaz szkodliwych prac przeprowadzanych na obiekcie, pracodawca przekazuje właściwemu Państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu oraz właściwemu Okręgowemu Inspektorowi Pracy niezwłocznie po rozpoczęciu działalności oraz corocznie w terminie do dnia 15 stycznia.

Rejestr pracowników narażonych na substancje ich mieszaniny czy procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym lub mutagennym musi być dokładnie prowadzony i przechowywany, aż przez okres 40 lat, nawet po ustaniu działalności. W przypadku likwidacji zakładu pracy, należy przekazać go właściwemu Państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu.

Dodatkowo pracodawca musi informować dokładnie pracownika o opakowaniu, zbiorniku i instalacji zawierających te szkodliwe substancje, a także o wymaganiach dotyczących oznakowania i znakach ostrzegawczych. Poza tym, musi przeprowadzać okresowe szkolenia pracowników, w zakresie: ryzyka narażenia na szkodliwe substancje lub procesy, wymagań higienicznych, konieczności używania środków ochrony indywidualnej, w tym odzieży ochronnej, działań zapobiegających wypadkom, w tym obowiązków ratowniczych, podczas ewentualnych wypadków.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Naszpiz 2018-04-27 11:13:30
    Potem ludzie w miescie to jedza
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.103.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!