Wg raportu BGŻ BNP Paribas w skali roku zmieniła się  dynamika sprzedaży na rynek BGŻ BNP Paribas wspólnotowy i rynki pozaunijne. Te ostatnie stanowią obecnie siłę napędową dla wzrostu BGŻ BNP Paribas polskiego eksportu.

 Jak wynika z danych Eurostat, w I połowie roku sprzedaż polskiego surowca na rynkach pozaunijnych była o 41 proc. wyższa niż przed rokiem. Jest to wyższa dynamika niż obserwowana w 2014 r. tj. 31 proc. W szczególności dotyczy to rynków afrykańskich, w tym Beninu, który pełni rolę portu przesyłowego, również Chin i Hongkongu. Z kolei tempo dynamika sprzedaży na rynek unijny, w I poł. br. wyhamowało do 10 proc, wobec 18 proc. odnotowanych w 2014 r. – podają analitycy BGŻ BNP Paribas i podkreślają, że zwiększając eksport Polska umacnia swoją pozycję jako jeden z głównych unijnych dostawców nieprzetworzonego mięsa drobiowego na rynek światowy.

 „Zajmujemy obecnie trzecią pozycję, z 13-procentowym udziałem w unijnej sprzedaży mięsa drobiowego na rynki trzecie. Wciąż jednak jesteśmy znacznie za Francją z 24-proc. i Holandią z 20-proc. udziałem w unijnym eksporcie. Jednak systematycznie zmniejszamy dystans, który dzieli nas od tych liderów”- czytamy w analizie BGŻ BNP Paribas.

Jest to możliwe ze względu na niższą w I poł. roku o 10 proc. sprzedaż drobiu na rynki pozaunijne z Holandii w ujęciu rocznym, oraz zaledwie o 4-procentowym wzrostem odnotowanym we Francji. Na tym tle Polska wyróżnia się szczególnie wysoką dynamiką. Jeśli taka sytuacja w handlu pozaunijnym utrzyma się w kolejnych miesiącach br., pozycja polskich eksporterów i producentów drobiu powinna być coraz silniejsza – oceniają eksperci BGŻ BNP Paribas.

Podobał się artykuł? Podziel się!