Polska podąża za światowymi trendami rezygnacji ze sprzedawania i używania jajek pochodzących z chowu klatkowego – już wszystkie dyskonty w naszym kraju niebawem będą wolne od “trójek”. To wielki sukces organizacji prozwierzęcych, m.in. Stowarzyszenia Otwarte Klatki, które od kilku lat prowadzi kampanię “Jak one to znoszą?” poświęconą hodowli kur niosek w systemie klatkowym.

Wszystkie dyskonty w Polsce zobowiązały się do zrezygnowania z jajek pochodzących z chowu klatkowego. Aldi, Lidl, Netto, Kaufland, Biedronka – ogłoszenie zmian przez każdą ze znanych sieci spotkało się z pozytywnym odbiorem konsumentów, którzy coraz częściej są świadomi z czym wiąże się chów klatkowy. Zmiany są coraz bardziej dynamiczne – pierwsza z sieci, Aldi, ogłosiła rezygnację z jaj oznaczonych cyfrą “3” w połowie 2016 roku, ostatnia, Biedronka, wiosną 2017 roku.

Świadomość konsumentów odnośnie okrutnego chowu klatkowego wzrasta. Klienci sklepów coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że kury hodowane w systemie klatkowym nigdy nie widzą słońca, nie chodzą po trawie, a ich przestrzeń życiowa odpowiada wielkości kartki papieru. Kury często są okaleczone, chore i zaniedbane, zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

Cały artykuł znajdziesz na portalu spożywczym

Podobał się artykuł? Podziel się!