PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Króliki 03.12.2007 r.

Autor: opr. bb

Dodano: 30-11-2007 13:50

Tagi:

Na rynku królików zapaść. Z czterech dużych ubojni, jedna już zawiesiła działalność. Inne ratują się jedynie kontraktami ze stałymi dużymi odbiorcami w kraju.



Ale czy uda się to na dłużej? Skup jest bardzo mały. Na zachód króliki ciężko już wysłać, a wszystko przez bardzo silną konkurencję z Chin i ostatnio także z Argentyny. Poza tym na przykład Francja prowadzi już własne hodowle.

Bardzo niskie ceny azjatyckiego mięsa przyczyniają się do obniżek także w naszych zakładach ubojowych. To z kolei zniechęca producentów do sprzedawania swojego towaru właśnie tutaj. Leszek Gacek z Doświadczalnego Instytutu Hodowlanego w Chorzelowie twierdzi, że często jedynym rozwiązaniem jest tzw. ubój gospodarczy.

Trzeba jedynie znaleźć sobie stałego odbiorcę detalicznego, bo hurtownie nie wchodzą w grę. Ci, którzy w ostatnim okresie nie zrezygnowali jeszcze z produkcji tak właśnie postępują i mają zyski. 

Ceny żywca króliczego zł/kg
w ubojniach 4,00-4,50
na eksport (Czechy) 5,50
sprzedaż bezpośrednia 6,50-7,50

Najbardziej opłaca się sprzedaż bezpośrednia, różnica w cenie w porównaniu ze skupem w zakładach ubojowych dochodzi do 3 zł za kg. 

Ceny hurtowe mrożonego mięsa króliczego w krajach zachodnich

Euro/kg

Luty 2006 2,50-3,00
2007 r. max. 2,80
Teraz 3,00-3,10

Teraz, przed Świętami Bożego Narodzenia za kilogram mrożonego mięsa króliczego niektórym zakładom ubojowym udało się wynegocjować maksymalnie 3,10 Euro. I to już bardzo dobra cena, bo przez większą część tego roku nie przekraczała 2,80 Euro.

Źródło: Anna Borowska/Agrobiznes

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.145.103.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!