PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Czy jest możliwa wspólna marka „Produkt polski” dla krajowego mięsa?

Czy jest możliwa wspólna marka „Produkt polski” dla krajowego mięsa? W Auchan można znaleźć lodówkę z mięsem, gdzie znajdują się produkty wyłącznie od polskich hodowców utrzymujących świnie rasy puławskiej. fot.id

Autor: Iwona Dyba

Dodano: 23-04-2016 07:40

Tagi:

Rolnicy chcą większej ochrony mięsa wieprzowego w krajowym handlu poprzez specjalne oznakowanie produktów pochodzących w 100 proc. z Polski.



Krajowy Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej POLSUS na początku marca br. wystosował list do ministra rolnictwa Krzysztofa Jurgiela, w którym sformułowane zostały główne zadania, które należałoby jak najszybciej zrealizować na rynku trzody chlewnej. Jedną ze wskazówek napisanych przez POLSUS jest podjęcie działań umożliwiających wyróżnianie (znakowanie) mięsa pochodzącego w całym cyklu produkcyjnym od polskich producentów.

Ministerstwo rolnictwa, ustosunkowało się do tej propozycji tłumacząc w swoim liście, że - trwają prace nad projektem ustawy, w której określono by zasady podawania w oznakowaniu produktów dobrowolnej informacji „Produkt polski” oraz nad projektem rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie krajowe w sprawie znakowania poszczególnych grup środków spożywczych, w którym wprowadzony zostanie obowiązek podawania w sprzedaży detalicznej informacji o kraju pochodzenia dla mięsa surowego, analogicznie jak ma to miejsce obecnie dla mięsa opakowanego (wymóg wprowadzony rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 1337/2013 z dnia 13 grudnia 2013 r. ustanawiającym zasady stosowania rozporządzenia (UE) 1169/2011 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wskazania kraju pochodzenia lub miejsca pochodzenia świeżego, schłodzonego i zamrożonego mięsa ze świń, z owiec, kóz i drobiu).

Propozycję stworzenia jednej marki dla polskiego mięsa komentuje Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego UPEMI

- Należy poświęcić wiele uwagi promocji krajowego mięsa, bo cały czas uważam, że należy bronić polskich produktów i w tym kierunku jako organizacja idziemy. We wszystkimi potrzebne jest jednak zdroworozsądkowe podejście, również w przekazywaniu informacji konsumentom. Stworzenie jednej wspólnej marki polskiego mięsa i opatrzenie takiego produktu znakiem graficznym mimo pojawiających się takich propozycji nie wydaje się do końca dobrym rozwiązaniem. Nawet, jeżeli mięso będzie pochodziło w pełni z krajowej produkcji, to może okazać, że czasami będzie różniło się jakościowo od siebie i nie będzie w 100 proc. powtarzalne. Takie przypadki mogą wówczas doprowadzić do szybkiej utraty zaufania konsumentów do  produktu. Dlatego uważam, że systemy certyfikacji to sprawdzona i dobrze obrana droga, która coraz bardziej ugruntowuje się w polskim handlu. Warto też pamiętać, że rynek wewnętrzny rządzi się innymi prawami niż rynki eksportowe. Nie w każdym kraju mięso opatrzone polskim znaczkiem np. w postaci flagi może być dobrze odbierane. W wielu przypadkach wystarczy zwykłe oznaczenie kraju, w postaci znaczka PL. Dlatego strategia sprzedaży i oznaczeń produktów powinna się różnić w zależności od rynku docelowego, na którym finalnie sprzedawane będzie mięso. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Stefan Ławski 2016-05-10 09:35:08
    NIE JEST MOŻLIWA, BO w POLSCE NIE MA OD LAT ŻADNEJ SENSOWNEJ PROMOCJi NASZYCH ARTYKUŁóW ROLNO- SPOŻYWCZYCH. DURNY KRAJ !
  • Eksporter 2016-04-27 15:53:17
    Zaraz , zaraz. przecież ze specjalną misją był w Chinach prezydent Duda i przywiózł worek szans i obietnic jak na razie nie spełnionych.
  • RULNIQUE 2016-04-24 21:03:43
    W Polsce nie ma żadnej promocji ŻADNYCH polskich produktów spożywczych. Ta cała promocja, którą się wyłudza od od MRiRW albo od jego agend służy wyłącznie praniu pieniążków albo podróżom zagranicznych paru pazernym wieśniakom. Promocja Jabłka w Chinach, niech pokażą choć jeden tekst promocyjny albo jedna reklamę w prasie chińskiej poświęcony promocji polskiego jabłka. ZERO. UNia Owocowa ?/ podróże p. Ż. za pieniądze publicznej nic więcej.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.81.223
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!