W przedstawionym stanowisku zarząd KZP-PTCh wskazuje na to, że fundusz w całości finansowany jest przez producentów żywca wieprzowego, a jego głównymi beneficjentami są podmioty przetwórcze, które w żaden sposób nie przykładają się do funkcjonowania funduszu.

„Można się zgodzić z tym, że interesy przetwórców w promowaniu mięsa wieprzowego powinny być uwzględnione, ale pod warunkiem, że również przetwórcy będą zobligowani do wpłat odpowiedniej składki na rzecz FPMW. (…) Nasuwa się zasadnicze pytanie: Dlaczego podmioty, które najbardziej zainteresowane są promocją swoich wyrobów wieprzowych nie współfinansują FPMW? Planowana zmiana składu Komisji Zarządzającej, w której organizacje producentów uzyskają jednego członka więcej kosztem jednego członka mniej z organizacji przetwórców nie rozwiązuje problemu współfinansowania Funduszu ze strony przetwórców.” – czytamy w stanowisku związku.

Zarząd organizacji wskazuje na to, że znacznie lepsze efekty w odbudowie krajowej populacji świń dałoby sfinansowanie ze środków Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego fermy szkoleniowej wraz z całym potrzebnym zapleczem i infrastrukturą.

W stanowisku związku przeczytać można również, że popiera on wspieranie ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego produktów wieprzowych oznakowanych jako „produkt polski”. Działanie takie ma szanse przyczynić się do budowania marki polskiej żywności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!