PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Mamy świetne mięso, które musi walczyć z mitami

Mamy świetne mięso, które musi walczyć z mitami Uczestnicy debaty podczas spotkania branży mięsnej „Mięsne Święta – Polska Tradycja”.

Autor: Iwona Dyba

Dodano: 26-03-2018 15:57

Tagi:

Polska ma wspaniałą tradycję produkcji mięsa jak i wyśmienitych przetworów mięsnych. Mimo, że jest się czym chwalić w tym temacie, to nadal krajowe mięso musi walczyć z wieloma mitami – tłustego i niezdrowego produktu. Dlatego zbliżający się okres wielkanocny sprzyja promocji polskiego mięsa wśród konsumentów.



- Spożywanie mięsa jest zakorzenione w polskiej tradycji, mimo że upodobania konsumentów z biegiem lat się zmieniają to mięso nadal zajmuje znaczące miejsce w codziennej diecie Polaków. Nie rozróżniamy tu gatunków mięsa, bo każde jest wartościowe i ma swoje walory – mówił Janusz Rodziewicz prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP podczas spotkania branży mięsnej „Mięsne Święta – Polska Tradycja”.

Wieloletnia praca hodowlana doprowadziła do tego, że trzoda chlewna cechuje się dzisiaj wysoką mięsnością. Jak mówił dr Dariusz Lisiak z Instytutu Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego - dzisiaj nie ma już tłustego mięsa, to normalne, że tuczniki poubojowo mają mięsność 57 proc. Do tego dochodzi wysoka zawartość łatwo przyswajalnego żelaza, jak i niska zawartość cholesterolu, co oznacza że jest to niezwykle wartościowy produkt dla zdrowia człowieka.

Wszystkie te dane wskazują na to, że mięso jest zdrowym i ważnym elementem codziennej diety. Niestety, mimo wielu badań wykonanych na współczesnych rasach świń, wieprzowina często musi walczyć z mitami tłustego i niezdrowego mięsa, które powinno się ograniczać. Takie niepotwierdzone w faktach informacje często powszechnie funkcjonują w mediach. Dlatego tak ważna jest promocja mięsa i edukacja konsumentów, aby zwalczać zafałszowane opinie.

Oczywiście potrzeby konsumentów się zmieniają. Jak ocenił dr Ryszard Kowalski z UP w Poznaniu konsumenci nadal kierują się ceną, jednak gdy mówimy o młodym odbiorcy, to szuka on łatwych i szybkich w przygotowaniu produktów. Często decyduje się na półprodukty, a także częściej wybiera gotowe przekąski mięsne.

Podczas spotkania Marzena Trajer z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa podkreśliła jak ważny dla kraju jest przemysł mięsny. - Dane eksportu dla mięsa i przetworów mięsnych osiągnęły wartość 5,4 mld euro w 2017 r., co stanowiło 20 proc. całości produktów rolno-spożywczych z Polski. Wzrost eksportu odnotowały wszystkie gatunki mięsa.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • taka prawda 2018-03-27 11:10:29
    w pustych głowach kilku idiotów
  • mqa1 2018-03-27 09:58:12
    wspaniałe mieso tylko w kiełbasach 50% miesa a reszta chemia a mieso tez fermówka wiekszosć... rozwalili małych chodowców dranie
  • konsument 2018-03-27 07:57:29
    buhahaha walcie się
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!