PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

MRiRW pracuje nad lepszym wykorzystaniem pieniędzy z funduszy promocji

MRiRW pracuje nad lepszym wykorzystaniem pieniędzy z funduszy promocji Zdaniem rolników wiele jest jeszcze do zrobienia w zakresie promocji mięsa na krajowym rynku; Fot. pixabay

Producenci świń zwracają uwagę na to, że pieniądze z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego powinny być w większym stopniu kierowane na promocję wieprzowiny na krajowym rynku, a nie w dalekich zakątkach świata jak Chiny czy Japonia.



Lepsze wykorzystanie środków z FPMW to jeden z postulatów rolników z Wielkopolski, które były wynikiem spotkania podczas Wielkopolskiego Forum Trzodowego w Poznaniu.

Producenci świń podkreślali, że środki z funduszu są wykorzystywane do promocji zagranicznego mięsa, które jest sprowadzane do Polski przez zakłady mięsne.

Zdaniem rolników wiele jest jeszcze do zrobienia w zakresie promocji mięsa na krajowym rynku.

Wśród niezbędnych działań producenci z Wielkopolski wskazują:

- Informowanie o prozdrowotnych właściwościach mięsa czerwonego;

- Naukę „patriotyzmu konsumenckiego” rozpocząć już w szkołach (współpraca resortów edukacji, rolnictwa i zdrowia;

- Środki z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego kierować wyłącznie na promocję polskiego mięsa;

- Uświadomienie konsumentom, że w większości dużych sieci handlowych oferowane jest mięso ze sztuk pochodzących z zagranicznych hodowli;

- Promowanie w mediach dobrych rodzimych hodowli i przetwórstwa mięsa. Jednocześnie konieczne jest informowanie o powszechnych praktykach zastępowania mięsa w wędlinach substytutami typu MOM, wypełniacze, ulepszacze, konserwanty.

W odniesieniu do wydatkowania pieniędzy z funduszy promocji Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że prowadzi intensywne prace nad zmianą sposobu wykorzystania oraz zarządzania funduszami promocji produktów rolno-spożywczych, tak aby środki funduszy w większym stopniu wspierały polskich rolników.

Jednocześnie MRiRW przypomina, że - ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2122) zakreśla jedynie pole działań, natomiast ustalenie konkretnych zadań realizowanych ze środków funduszy promocji w danym roku należy do kompetencji przedstawicieli organizacji branżowych reprezentujących producentów rolnych oraz przetwórców działających w danym sektorze, którzy tworzą odrębną dla każdego funduszu komisję zarządzającą (po 4 przedstawicieli producentów i przetwórców oraz po 1 przedstawicielu izb rolniczych). To komisje zarządzające decydują o przeznaczeniu dostępnych środków, tworząc roczne plany finansowe. Określane są w nich przedsięwzięcia, które w danym roku będą realizowane ze środków funduszu oraz maksymalne kwoty, jakie mogą zostać przeznaczone na realizację poszczególnych zadań. Wyłącznie zadania ujęte w planie finansowym danego funduszu mogą być dofinansowane ze środków funduszy. Rola administracji ogranicza się wyłącznie do zapewnienia administracyjnej obsługi wypłat środków.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • RULNIQUE 2016-04-24 21:08:04
    W Polsce nie ma ŻADNEJ promocji żądnych produktów spożywczych. To wszystko jedna wielka amatorka i przekonywanie przekonanych, Ta ich promocja sprowadza się do wzięcia gigantycznej czasami forsy i do podróży zagranicznych czyli wycieczek wujka , cioci, stryjcia stryjnej i jego rodziny. Vide Unia Owocowa. Promocja jabłek, jeden wielki śmiech na sali.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.153.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!