Jak podnieść wydajność mleczną, co zrobić by zwiększyć produkcyjność loch, jak produkować bez antybiotyków, o czym pamiętać projektując lub remontując obiekt inwentarski, jakie są aktualne trendy i perspektywy rozwoju rynku? To tylko kilka pytań, na które hodowcom z całej Polski odpowiedzą branżowi eksperci podczas I edycji Agro Days. Dni Hodowcy 2017. Swoją obecność potwierdzili także przedstawiciele m.in. Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, Głównego Inspektoratu Weterynarii, Krajowej Rady Drobiarstwa czy też Polskiej Federacji Hodowców Bydła
i Producentów Mleka, którzy będą dyskutować m.in. o konkurencyjności polskich produktów.

Na 15 tys. m2 hali MT Polska w Warszawie ponad 75 firm, współpracując ze sobą przeprowadzi razem ponad 30 warsztatów oraz ponad 50 konferencji i paneli dyskusyjnych. Zaprezentuje także swoje oferty i nowości, służąc wsparciem i doradztwem.

Ponadto, w niestandardowy sposób, bo poprzez zabawne widowisko „Daj krowie w żłobie, ona da
i Tobie” przedstawione zostanie kompendium wiedzy na temat dobrostanu krów. W sektorze drobiu, na odwiedzających czekać będzie specjalna ścieżka edukacyjna odpowiedzialnego hodowcy drobiu, której przebycie kończy się uzyskaniem certyfikatu. Dla hodowców trzody chlewnej przygotowano interaktywne quizy.

W programie Agro Days znajduje się także konferencja „Made in Poland – jak wykreować modę na polskie produkty? Polska żywność – szanse i perspektywy”, która zainauguruje wydarzenie. Udział
w debacie wezmą: Jarosław Ołowski - Dyrektor Departamentu Wsparcia Eksportu Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, Pawel Niemczuk - Główny Lekarz Weterynarii, Andrzej Romaniuk - Główny Inspektor Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Łukasz Dominiak - Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa, Leszek Hądzlik - Prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Michał Koleśnikow - Dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych Banku BGŻ BNP Paribas oraz Witold Obidziński - dyrektor regionu Europy Centralnej i Pd.-Wsch. De Heus, organizatora wydarzenia. Eksperci porozmawiają na tematy związane z atrakcyjnością polskich produktów i ich cechami, szczególnie docenianymi przez konsumentów. Będzie o obawie konsumentów przed dodatkami genetycznie modyfikowanymi, antybiotykami i konserwantami, a także o bezpieczeństwie produkcji oraz
o wsparciu dla polskich hodowców.