PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polska branża mięsna chce odzyskać japoński rynek

Polska branża mięsna chce odzyskać japoński rynek fot.PTWP

W dniach 13-15 kwietnia Związek Polskie Mięso brał udział w targach Japan Meat Industry Fair w Tokio w ramach kampanii „Rozsmakuj się w Europie”. Celem działań realizowanych w ramach projektu jest przekonanie japońskich i kanadyjskich dystrybutorów, importerów, przedstawicieli sieci handlowych oraz hurtowników i detalistów o wysokiej jakości naszego mięsa, gwarantowanej między innymi przestrzeganiem wyśrubowanych norm i standardów produkcji.



Japonia jest trzecim największym producentem wieprzowiny w regionie Azji i Pacyfiku, który odpowiada za 58 proc. światowej produkcji (dane za rok 2012). Jednakże, połowa spożywanego w Japonii mięsa pochodzi z importu. W 2012 roku kraj ten był największym na świecie importerem wieprzowiny, nadal nim pozostaje, a ten trend utrzymuje się już od 2005 r. Zapotrzebowanie to wynika z problemów środowiskowych, ograniczonej przestrzeni pod hodowlę i katastrof naturalnych. Ten region został silnie dotknięty przez epidemię świńskiej grypy, co zaburzyło relacje popytu i podaży.
Największymi dostawcami mięsa do Japonii są kraje Ameryki Północnej – USA i Kanada, z których pochodzi ok. 65 proc. importu wieprzowiny. Jednakże polscy producenci również skorzystali z japońskiego apetytu na wieprzowinę. Japonia była trzecim krajem pod względem wartości, do którego eksportowano polską wieprzowinę – eksport w 2011 r. był wart ponad 200 mln zł. Do lutego 2014, do czasu wykrycia w Polsce przypadków ASF, polskim hitem eksportowym do Japonii było mięso wieprzowe mrożone i wędliny.

- Japonia to kierunek, o który opłaca się walczyć, to rynek o który warto powrócić, dlatego Japończykom nie dajemy o sobie zapomnieć – podsumowuje Witold Choiński prezes Związku Polskie Mięso – organizator kampanii.

Z ostatnich informacji przekazywanych przez Komisje Europejska wynika, że rynek ten zostanie prawdopodobnie ponownie otwarty jeszcze przed wakacjami. Aktualnie japońska strona prowadzi ocenę sytuacji zdrowotnej zwierząt w Polsce w celu uznania regionalizacji UE oraz, w konsekwencji, wznowienia importu mięsa wieprzowego pochodzącego z polskich regionów wolnych od ASF. W marcu 2016 r., japoński Komitet Naukowy wydał pozytywną opinię w sprawie uznawania regionalizacji UE dla ASF. Dzięki tej pozytywnej opinii, japońska administracja przygotowuje obecnie projekt mający na celu sfinalizowania procedury, która uzna europejskie zasady regionalizacji dla ASF, co będzie jednoznaczne z wznowieniem eksportu polskiego mięsa wieprzowego do Japonii. Zniesienie japońskich barier dla polskiej wieprzowiny w kontekście sytuacji wywołanej ASF będzie miało pozytywny wydźwięk dla innych azjatyckich krajów, dzięki czemu kolejne z nich mogą stać się ponownie otwarte dla polskiego mięsa.

Podczas targów Japan Meat Industry Fair w Tokio na stoisku Związku Polskie Mięso, realizowanym w ramach kampanii ,,Let’s meat”, były prowadzone działania informacyjno-promocyjne oraz liczne pokazy kulinarne i degustacje.

Mięso wieprzowe jest bardzo cenione przez Japończyków. Wieprzowina z Danii ma 30 proc. udziałów w japońskim rynku wieprzowiny, a ponad 50 proc. Japończyków jest świadomych jej wysokiej jakości i walorów smakowych. W europejskiej wieprzowinie Japończycy cenią delikatność, smak umami oraz posmak tłuszczu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (7)

  • z.. 2016-04-18 14:40:39
    Tia....mięsko....razem z węglowodanami robi złogi kałowe.....dorosły człowiek (żrący mięcho) ma ich od 8 do 15 kg......smacznego.
    I chodzi sobie taka istota (takie złogi kałowe na dwóch nogach każdego tłustego widzę przez taki pryzmat :) ... ku rakowi....a to już na własne życzenie ...tylko 1%chorób raka jest chorobą, reszta to złe odżywianie (!!!cukier rafinowany biała śmierć)-
  • rynek 2016-04-17 21:25:11
    Silny kopie w dudę słabego.

    Taka jest brutalna rzeczywistość.
    Ludzie z kapitałem chcą zarabiać coraz więcej dlatego robią wszystko, żeby zyski i wzrost wartości zakładów mięsnych były jak największe.

    Ich zarobki zależą od dostawców i odbiorców, dlatego zrobią wszystko, żeby jak najtaniej kupić od dostawców (rolników) i jak najdrożej sprzedać (konsumentom).
  • Znek 2016-04-17 15:19:50
    Tia.... Miażdżyca, nowotwory, Alzheimer. Promujmy wieprzowinę! Żydzi i muzułmanie dawno zauważyli, że to najgorsze mięso i nie warto się interesować.
  • parody 2016-04-17 10:23:59
    Żrę świnię które sobie u hoduje i wołowinę którą kupuję u sąsiada który handluje bydłem. A czasem nawet zdarzy mi się zeżreć kurę też swoją. Tylko drogi Lewarze mowa jest o wieprzowinie, Polskiej której nikt nie chce i której jest coraz mniej, przez politykę. Nie ma w tym winy konsumenta, bo go nie stać a tym bardziej rolnika. Trzeba szukać głębiej. Co bedzie dalej życie pokaże. W magię Kaczyńskiego raczej nie wierzę, ale może jakimś szcześliwym trafem Unia się rozsypie, albo Polscy politycy przejrzą na oczy, jak to śpiewał pewien Zenek, "cuda przecież się zdarzają"
  • Lewar 2016-04-17 02:26:39
    Parody kupuj wołowinkę w Futura XXI pi co świnie żresz hmmm Bartek też zaskakujące się w polskiej wołowinie pozdro 300 }:)
  • bartek 2016-04-16 13:36:10
    Otworzy to rynek dla pini ktora na marzy i przelicznikach zarobi dwa razy tyle a cena i tak w kraju sie utrzyma na marnym poziomie bo z Niemczech stare tanie mrożonki będziemy jeść. Na nie ma co ukrywać na tym rynku zarobią tylko duże koncerny które w kraju nakupia tanio i potem chwalą sie podwojonym zyskiem netto rok do roku. Mam nadzieje ze sie mylę a nawet chciałbym sie mylić i widzieć w tym jakas nadzieje dla lepszych cen. Jak nie ureguluja importu mięsa oraz żywca z zagranicy to będziemy tak caly czas oszukiwani i dymani.
  • parody 2016-04-16 10:27:00
    Słusznie, a my jedzmy niemieckie i dunskie,
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.112.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!