Marek Sawicki przebywał z oficjalną wizytą w Chińskiej Republice Ludowej. Tematem rozmów były kwestie dwustronnej współpracy w dziedzinie rolnictwa oraz promocja polskiego rolnictwa na międzynarodowych targach Żywności SIAL CHINA i na wystawie Expo 2010.

Po dwuletnich uzgodnieniach został podpisany protokół dotyczący wymagań weterynaryjnych w eksporcie polskiej wieprzowiny do Chin. Umowa ta daje polskim producentom możliwość wejścia ze swymi produktami na rynek chiński na analogicznych zasadach jak przedsiębiorcom z innych państw UE.


W ciągu najbliższych trzech miesięcy polskie produkty wieprzowe powinny znaleźć się w chińskich sklepach.


Na targach SIAL Polska prezentowała projekt „Europejski stół – tradycja, nowoczesność, jakość ”. Jest to dwuletnia kampania promująca świeżą, schłodzoną lub mrożoną wołowinę, cielęcinę i wieprzowinę oraz ich przetwory, wyprodukowane zgodnie ze wspólnotowymi i krajowymi normami handlowymi. Planowane działania promocyjne obejmują Chiny, Rosję, Ukrainę, Singapur i Tajlandię.

Źródło: FAMMU/ FAPA/ farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!