PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Prawie 3 mln zł wydał „POLSUS” z funduszu promocji mięsa

Prawie 3 mln zł wydał „POLSUS” z funduszu promocji mięsa "Promocja materiału hodowlanego trzody chlewnej podczas regionalnych targów i wystaw w 2015 r.” to jedno z działań finansowanych z FPMW. fot. id

Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „POLSUS” w minionym roku zrealizował cztery zadania ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, na kwotę równą 2 908 280 zł brutto.



Dla porównania, w poprzednich latach „POLSUS” na działania m.in. promujące wieprzowinę wydał (kwoty brutto):
- w 2010 r. 321 187,76 zł,
- w 2011 r. 1 082 517 zł,
- w 2012 r. 1 812 150 zł,
- w 2013 r. 3 406 764,19 zł,
- w 2014 r. 905 226 zł.

Do zadań zrealizowanych przez „POLSUS” w 2015 r. należały:

- kampania reklamowa przeprowadzona w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych pt. „Pogromcy mitów” – obejmowała przygotowanie i wyemitowanie serii minutowych spotów reklamowych, które zgodnie z zaproponowaną kreacją „POGROMCY MITÓW”- w sposób zabawny i inteligentny weryfikowały powszechnie krążące mity na temat mięsa wieprzowego. Koszt tego działania zamknął się w 1 492 250 zł brutto.

- konferencja pt. „Zagrożenia dla sektora trzody chlewnej ze strony ASF” – spotkanie zorganizowane z udziałem krajowych i zagranicznych ekspertów w zakresie ASF (afrykańskiego pomoru świń). Konferencji towarzyszyło spotkanie zespołu ekspertów, które umożliwiło dyskusję i wymianę poglądów w wąskim gronie specjalistów. Praca grupy ekspertów-doradców, zaowocowała przygotowaniem propozycji projektu planu zwalczania ASF w Polsce, który mógłby wspomóc działania GIW. Koszt tego zadania wyniósł 149 940 zł brutto.

- "Promocja materiału hodowlanego trzody chlewnej podczas regionalnych targów i wystaw w 2015 r.” – działanie w tym zakresie oznaczało udział PZHiPTCh ”POLSUS” podczas targów i wystaw regionalnych, przy jednoczesnym wsparciu finansowym organizacji ekspozycji trzodowych. Promocja tego typu zamknęła się na poziomie 816 270 zł brutto.

- „Upowszechnianie wyników o aktualnej wartości dietetycznej wieprzowiny” - upowszechnianie najnowszych wyników badań na temat walorów odżywczych i dietetycznych mięsa wieprzowego i dotarcie z nimi do szerokiego grona odbiorców (konsumentów, branży rolno-spożywczej, gastronomicznej, sieci HoReCa, lekarzy, dietetyków, nauczycieli akademickich i studentów, nauczycieli i uczniów szkół gastronomicznych, trenerów fitness, blogerów i prasy opiniotwórczej). Koszt tego działania zamknął się w kwocie 449 820 zł.

Przypomnijmy, że do zadań Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego należą:
- działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach, mięsa wieprzowego,
- promocja spożycia mięsa wieprzowego oraz jego przetworów,
- udział w wystawach i targach związanych z chowem lub hodowlą świń oraz produkcją lub przetwórstwem mięsa wieprzowego,
- badania rynkowe dotyczące spożycia mięsa wieprzowego oraz jego przetworów,
- badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości mięsa wieprzowego oraz jego przetworów, a także prowadzące do wzrostu ich spożycia,
- szkolenia producentów i przetwórców mięsa wieprzowego,
- działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli, biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów tych organizacji, zajmujących się problemami rynku mięsa wieprzowego.

W skład Komisji Zarządzającej funduszem wchodzą:

- Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające podmioty prowadzące chów lub hodowlę świń: Ryszard Mołdrzyk, Grzegorz Majchrzak, Artur Ławniczak, Andrzej Kabat.

- Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze mięsa lub prowadzące działalność w zakresie uboju świń: Wiesław Różański, Zbigniew Nowak, Witold Choiński, Jacek Władysław Marcinkowski.

- Członek Komisji reprezentujący Krajową Radę Izb Rolniczych: Andrzej Frąckowiak. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • OBSERWATOR 2016-02-21 13:41:27
    Promuje się Duńską i Niemiecką wieprzowinę za nasze pieniadze .Polsus to kpina i drwina z Polskiego rolnika hodowcy trzody .Oderwać ich od tego koryta w polsusie i kazać świnie chować po obecnych cenach , to wówczas może zejdą na ziemię z tymi swoimi teorjami.Siedza w kieszeni Pini Polonia , Cargil , Duda ,Smitfod i innych to dobrze im się dzieje i nie myślą dbać o interes Polskiego rolnika !!!!
  • trzoda ale nie z polsusu 2016-01-07 21:37:49
    wydane czy przepierdo.... POLSUS przykra sprawa ale to dziadki które zajmują się promowaniem jakieś swojej dziwnej ideologii. zasadniczo hodowle Polsusu to chyba najniższy poziom jaki jest w naszym kraju, promowanie naszej genetyki która no sorry ale już 15 lat temu albo dawniej została w tyle. Panowie oddajcie te gospodarstwa dzieciom albo już wnukom bo czas już na was
  • rolnik 2016-01-04 21:46:07
    0,1 % ceny uzyskanej netto jest nam potrącana na promocje wiec to są też nasze pieniądze! Socjalnych rolników
  • hodowca 2016-01-04 17:25:54
    najważniejsze było pokazanie maciorek i knurów na pokazach rolniczych zapewne jak rolnik zobaczy tam maciorkę to człowiek z miasta zaraz pobiegnie do mięsnego po schabowego ha, ha, ha. i tak się marnuje pieniążki wpłacane przez rolników
  • ukasz 2016-01-04 16:02:30
    3mln dla swoich i prezesów a rynek trzody chlewnej odnotował niedawno najnizszą cene ha ha to dopiero plucie w twarz rolnikom za ich pieniądz
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.111.99
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!