Szef spółki z Grąbkowa wskazuje, że zarówno rozmowy z przedstawicielami sieci handlowych, jak i zakładów przetwórstwa mięsa potwierdzają odwrót konsumentów od produktów wędliniarskich. - Sprzedaż wędlin jest po prostu niższa niż wcześniej. Natomiast sprzedaż mięsa czerwonego rośnie. Nie wiemy dokładnie, co wpłynęło na ten trend, ale zmiana struktury spożycia jest ewidentna - zaznacza Dariusz Formela. - Z punktu widzenia rentowności naszej spółki obserwowana zmiana oznacza intensyfikację działalności w mniej efektywnym obszarze - dodaje.

Prezes PKM Duda spodziewa się, że w tym roku spożycie mięsa osiągnie poziom 70 kg na mieszkańca Polski. - Spożycie samej wieprzowiny powinno osiągnąć poziom pomiędzy 39 a 40 kg na osobę - precyzuje Formela. Zwraca też uwagę, że wartość rynku handlu detalicznego mięsem i podrobami to obecnie ok. 31 mld zł.