PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

W 2015 roku wzrosło spożycie wieprzowiny

W 2015 roku wzrosło spożycie wieprzowiny Według danych GUS, spożycie wieprzowiny wzrosło w 2015 roku o 5,9 proc.; Fot. Pixabay.com

Według danych GUS, w ciągu ubiegłego roku dość wyraźnie wzrosło krajowe spożycie wieprzowiny. Zdaniem analityków banku Credit Agricole, jest to jednak zjawisko przejściowe.



Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w ubiegłym roku po raz pierwszy od sześciu lat spadło krajowe spożycie mięsa drobiowego. W 2015 roku wyniosło ono 27,1 kg na jednego mieszkańca, będąc przy tym o 3,8 proc. niższe niż w rok wcześniej. Spadek spożycia mięsa drobiowego był konsekwencją dość wyraźnego wzrostu spożycia wieprzowiny jaki odnotowano w tym okresie. W 2015 roku statystyczny Polak spożył 41,4 kg wieprzowiny, co jest wynikiem o 5,9 proc. wyższym niż w 2014 roku.

Tak znaczący wzrost spożycia wieprzowiny jest prawdopodobnie efektem dość niskich cen tego gatunku mięsa, jakie obowiązywały w ubiegłym roku. Zdaniem analityków banku Credit Agricole, podwyżki cen wieprzowiny jakie nastąpiły w tym roku pozwalają sądzić, że zjawisko to miało jedynie przejściowy charakter. Spożycie mięsa drobiowego będzie prawdopodobnie w najbliższym czasie wzrastać także ze względu na zmianę preferencji konsumentów, którzy coraz częściej przedkładają mięso białe nad czerwone.

Warto też zwrócić uwagę na znaczny spadek spożycia wołowiny: w 2015 roku był on aż o 25 proc. niższy niż rok wcześniej. Statystyczny Polak spożył w tym okresie zaledwie 1,2 kg mięsa wołowiny, co sprawia, że znaczenie tego gatunku mięsa staje się coraz bardziej marginalne.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.7.173
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!